Potrivit guvernatorului regional al orașului Ruse, Dragomir Draganov, companii românești au fost selectate deja pentru realizarea studiului și a proiectului, conform publicației bulgare Trud, citată de Rador Radio România.

Noul pod va lega orașele Giurgiu din România și Ruse din Bulgaria

Draganov a informat că studiul privind amplasarea exactă a podului este programat să fie finalizat până la mijlocul anului 2026. După această etapă, construcția propriu-zisă ar urma să dureze doi până la doi ani și jumătate, astfel încât noul pod ar putea fi gata spre sfârșitul anului 2029 sau începutul lui 2030.

Pentru a facilita funcționarea feribotului existent între Giurgiu și Ruse, Draganov a menționat necesitatea reabilitării unui drum ocolitor de aproximativ 1,2 kilometri, care leagă feribotul de punctul de trecere a frontierei. El a precizat că acest drum urmează să fie reparat de Ministerul Transporturilor din România.

„Studiul a fost încredințat unei firme. Până la jumătatea anului 2026 se va face studiul exact unde va fi amplasat podul de peste Dunăre. După ce se va termina proiectarea, va dura încă doi ani – doi ani și jumătate, și vom avea realizarea acestui obiectiv. În 2029, începutul lui 2030, vom avea un nou pod”, a spus Draganov, citat de BTA.

schengen, romania, bulgaria
SURSA FOTO: Dreamstime

Autoritățile bulgare au investit peste 3,5 milioane de euro

Draganov a adăugat că planurile de infrastructură din zonă includ și construcția tronsonului autostrăzii Ruse – Veliko Târnovo, care ar putea începe în martie sau aprilie. Pentru acest proiect, autoritățile bulgare au investit peste 3,5 milioane de euro în despăgubiri pentru proprietarii terenurilor afectate. Oficialul a subliniat importanța clarificării tuturor detaliilor înainte de demararea lucrărilor pentru a garanta siguranța utilizatorilor.

Deși România și Bulgaria împart o frontieră de 406 kilometri pe fluviul Dunărea, doar două poduri sunt funcționale. Primul, cunoscut sub numele de „Podul Prieteniei”, leagă Ruse de Giurgiu și a fost inaugurat în 1954. În prezent, acesta este supus unor reparații capitale pe partea bulgară, după lucrările de modernizare realizate în 2016 pe partea românească.

Al doilea pod, între Vidin și Calafat, a fost deschis în 2013 și construit cu fonduri europene. Noul pod planificat între Giurgiu și Ruse va deveni al treilea punct de trecere peste Dunăre, contribuind la îmbunătățirea infrastructurii și a conexiunilor economice dintre cele două țări.