Acţiunile acestui producător auto au scăzut semnificativ după ce a anunţat că o componentă de control a emisiilor folosită la vehiculele sale se degradează mult mai rapid decât se estima, astfel încât motoarele ar putea depăşi limitele de emisii de oxid de azot.
Compania Volvo, care produce camioane, autobuze şi echipamente de construcţii, a informat că o mare parte din motoarele potenţial afectate au fost vândute în Europa şi America de Nord, cele mai mare pieţe ale sale, iar costurile estimate ale reparaţiilor ar putea fi „substanţiale”.
Marţi dimineaţă, acţiunile Volvo au scăzut cu 6%, la 133,60 coroane suedeze, fiind cel mai semnificativ declin în cadrul indicelui principal al Bursei de la Stockholm.
Volvo, care anul trecut a vândut 143.373 de camioane în Europa şi America de Nord, a anunţat că informează autorităţile de pe diverse pieţe în legătură cu depăşirea emisiilor.
Un purtător de cuvânt al companiei suedeze a precizat că au fost informate autorităţile din Europa şi America de Nord, unde reglementările privind emisiile sunt mai stricte dar încă nu există niciun fel de planuri privind rechemarea vehiculelor.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, autorităţile au ordonat efectuarea de teste de emisii la toate modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie. AGERPRES