Potrivit unui nou proiect ce urmează să fie dezbătut în şedinţa de vineri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, avizarea teraselor amplasate în dreptul clădirilor cu faţade degradate din Centrul Istoric al Capitalei se face condiţionat de existenţa unei declaraţii pe propria răspundere a administratorului operatorului economic. Acesta va fi direct răspunzător în eventualitatea apariţiei unor evenimente nedorite.
Proiectul modifică hotărârea CGMB nr. 114/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a teraselor în zonele protejate şi în perimetrul Centrului Istoric Bucureşti. „În dreptul clădirilor cu faţade degradate, cu pericol de prăbuşire a elementelor decorative, tencuieli, etc, avizarea teraselor se face condiţionat de existenţa unei declaraţii pe propria răspundere a administratorului operatorului economic, acesta fiind direct răspunzător în eventualitatea apariţiei unor evenimente nedorite”, prevede proiectul.
Ce prevede noul proiect
Spre deosebire de forma actuală a hotărârii, conform căreia terasele sezoniere îşi desfăşoară activitatea în perioada 15 martie – 15 noiembrie, proiectul prevede o extindere a intervalului, pe durata întregului an.
Avizarea teraselor sezoniere se va face pe lungimea faţadei spaţiului, cu păstrarea unui culoar de acces/evacuare din imobil. De asemenea, se poate aviza amplasarea de terase la imobilele învecinate (stânga/dreapta sau vizavi) cu condiţia obţinerii acordului scris al proprietarului imobilului în cauză fără a stânjeni eventualele activităţi desfăşurate în imobil şi fără a bloca accesul în/din imobil. Se interzice amplasarea, compartimentarea spaţiului teraselor cu alte obiecte cu excepţia meselor şi scaunelor.
Potrivit proiectului, pe străzile fără trotuare, avizarea teraselor se face cu condiţia păstrării pe străzi a unei zone libere continue, suficientă pentru asigurarea circulaţiei pentru intervenţii în caz de urgenţă a autospecialelor.
Ce riscă proprietarii teraselor
În cazul în care se constată încălcarea în mod repetat de către operatorii economici a amplasamentelor avizate, precum şi a condiţiilor de funcţionare, Direcţia Control din cadrul DGPLCMB va solicita anularea avizului eliberat de către Direcţia Urbanism.
Aprovizionarea unităţilor se va desfăşura zilnic între orele 06,00 şi 10,00. Accesul în afara acestui interval se va putea face cu plata unui tarif în valoare de 300 lei/acces. Plata se va face către Administraţia Străzilor Bucureşti. Mijloacele auto care asigură aprovizionarea vor avea acces în Centrul Istoric astfel: intrare pe străzile Doamnei şi Lipscani şi ieşire pe străzile Şelari şi Căldărari.
Pe terasele sezoniere sunt interzise mobilierul pentru servire, inclusiv automatele de vânzare, instalaţiile frigorifice, de preparare a produselor sau de spălare a veselei, standurile/vitrinele de prezentare a produselor şi aparatura electronică de tip TV, plasmă, LCD, LED, video-proiectoare, inclusiv alimentarea cu energie electrică a acestora, cu excepţia marilor evenimente cultural-sportive.
Conform referatului de aprobare, modificările propuse vin şi în sprijinul măsurilor legale recent adoptate în vederea prevenirii şi combaterii COVID-19.
„Astfel, prin această modificare vor fi stabilite reglementări clare cu privire la suprafeţele utilizate de către terase, modul acestora de amplasare, astfel încât să se respecte prevederile în privinţa distanţării sociale – reglementări care vin în completarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, aşa cum au fast aprobate şi prin Ordinul nr. 966/1.809/105/2020 al ministrului Sănătăţii, al ministrului Economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor. Acestea se vor aplica în spaţiul public din perimetrul Centrului Istoric Bucureşti şi au ca obiectiv ameliorarea imaginii urbane a zonei”, se explică în referat.
Proiectul poate fi consultat aici.