Premierul japonez Fumio Kishida a spus în cadrul unui forum global din Tokyo că va marca și prima aniversare a războiului prin organizarea unui summit G7 online cu participarea președintelui ucrainean.
De asemenea, Fumio Kishida a subliniat că Ucraina suferă în continuare de pe urma invaziei ruse și că poporul său are nevoie de ajutor pentru a-și reconstrui viața de zi cu zi.
Atacul Rusiei este o provocare pentru întreaga ordine internațională bazată pe reguli
Acesta a adăugat că atacul Rusiei este o provocare pentru întreaga ordine internațională bazată pe reguli care pune capăt erei post-Război Rece, conform news.sky.com
În calitate de președinte al G7 din acest an, Kishida a declarat că va organiza un summit online căruia i se va alătura vineri Volodimir Zelenski.
Trebuie menționat că va fi prima dată când Kishida va găzdui un summit G7.
Japonia s-a alăturat SUA și națiunilor europene în sancționarea Rusiei
Japonia s-a alăturat SUA și națiunilor europene în sancționarea Rusiei pentru invazia sa și în furnizarea de sprijin umanitar și economic pentru Ucraina.
Aceasta a reacționat rapid din cauza temerilor legate de posibilul impact pe care războiul l-ar putea avea în Asia de Est, unde armata Chinei a devenit din ce în ce mai asertivă și a escaladat tensiunile în jurul Taiwanului.
Amintim că Japonia a acordat deja Ucrainei împrumuturi de peste 70 de miliarde de yeni, respectiv 432 de milioane de lire sterline, sub formă de asistență economică de urgență și a acceptat peste 2.000 de ucraineni strămutați.
Sancțiunile occidentale aplicate Federației Ruse s-au simțit puternic în mai multe domenii
În altă ordine de idei, sancțiunile occidentale aplicate Federației Ruse, după invazia Ucrainei, s-au simțit puternic în mai multe domenii, în special în industria auto. Pe fond, rușii au început să cumpere mașini second hand din Japonia.
Cheltuielile pentru mașini noi în Rusia s-au înjumătățit anul trecut, în condițiile în care industria auto a resimțit din plin sancțiunile occidentale din cauza conflictului din Ucraina, producția a scăzut, prețurile au crescut, iar cumpărătorii s-au orientat către modele second-hand mai ieftine.
În timp ce analiștii continuă să dezbată eficacitatea generală a restricțiilor economice impuse Rusiei, nu există nicio îndoială că acestea au afectat puternic industria sa auto, care se baza în mare măsură pe producătorii străini și pe piesele importate.