Ministrul Transporturilor spune că un nou terminal la Aeroportul Otopeni nu este necesar în acest moment, mai întâi fiind nevoie de revenirea la numărul de pasageri de dinaintea debutului pandemiei, acest lucru fiind posibil până la finalul anului 2023. Cât despre noul terminal, Sorin Grindeanu lasă de înţeles că ar putea veni abia peste câţiva ani.
Există planuri pentru extinderea Aeroportului Internaţional „Henri Coandă” de la Otopeni?
Când va fi construit un nou terminal la Aeroportul Otopeni?
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat că, având în vedere numărul actual de pasageri, construirea unui nou terminal la Aeroportul Otopeni nu se justifică. Acest lucru s-ar putea pune în discuţie abia când aerogara va ajunge iarăşi la numărul de pasageri de dinaintea pandemiei.
Şeful de la Transporturi a recunoscut totuşi că este nevoie de îmbunătăţiri şi o mai bună funcţionare a terminalului actual.
„Aeroportul Otopeni trebuie să ajungă şi sper că va ajunge la sfârşitul anului 2023 la numărul de pasageri dinainte de pandemie. Adică să se recupereze ceea ce s-a pierdut.
În acest moment, nu astăzi când vorbim, pe numărul de pasageri, pe toate studiile, nu se justifică construcţia unui terminal nou. Că trebuie să fie îmbunătăţiri, perfect de acord. Tot ce ţine de buna funcţionare în actualul terminal, clar că trebuie să fie îmbunătăţit.
Eu vorbesc de un terminal nou care înseamnă foarte mulţi bani. Astăzi, când vorbim pe numărul de pasageri pe care îl are Aeroportul Otopeni nu se justifică”, a declarat Sorin Grindeanu, invitat într-o emisiune la Digi24.
Dacă se păstrează ritmul de creştere, peste 5 ani va fi nevoie de un terminal nou. Ce trebuie însă rezolvat mult mai urgent?
În schimb, peste 5 ani, este posibil să fie nevoie de un nou terminal la Otopeni, în cazul în care se menţine ritmul de creştere al pasagerilor, a precizat ministrul Transporturilor
„În 5 ani? Da, posibil, dacă se menţine acest ritm de creştere. Dar astăzi, nu.
Asta nu înseamnă că lucrurile nu trebuie să fie îmbunătăţite pe actualul terminal: curăţenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor.
Eu când plec vinerea seara la Timişoara, la acea oră este un vârf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci şi externe. (…)
Aceste investiţii au început să fie făcute şi sper să continue în Aeroportul Bucureşti, inclusiv investiţii în acele burduf care fac legătura cu avioanele, parte din ele trebuie să fie schimbate, sunt depăşite”, a afirmat ministrul.