fie de departe cel mai citit ziar in mediul urban, dar Jurnalul National a inregistrat o crestere de audienta importanta. Cele opt valuri de masuratori ale Studiului National de Audienta (SNA), furnizat de Biroul Roman de Audienta al Tirajelor (BRAT), pareau sa intre pe terenul plictiselii: titluri de ziare si reviste aflate pe aceleasi pozitii in topurile audientei. Al noualea val de masuratori (iulie 2003 – iulie 2004) „a lovit” clasamentul celor mai citite ziare nationale, producand cateva schimbari notabile fata de sondajul precedent (mai 2003 – mai 2004). Libertatea isi mentine pozitia de lider, fiind cel mai citit ziar de pe piata cotidienelor nationale. Recenta masuratoare arata o medie de 1,117 milioane de cititori pe editie, cu 27.000 de cititori mai mult decat audienta inregistrata in perioada mai 2003 – mai 2004. Locurile urmatoare sunt ocupate de ziarele trustului Ringier: Evenimentul Zilei, care a inregistrat o scadere a audientei cu 15.000 de cititori, si Pro Sport, cu o scadere de 7.000 de cititori. Cea mai spectaculoasa crestere fata de valul trecut a inregistrat-o Jurnalul National, de la o medie de 388 de mii de persoane per editie la 491 de mii. Saltul Jurnalului National, coroborat si cu o usoara crestere a Gazetei Sporturilor (cu o medie de 8.000 de cititoripe editie), arata ca doi editori importanti isi disputa in prezent audienta pe piata ziarelor nationale: Ringier, al caror produse ocupa primele trei locuri, si Intact, grupul media al omului de afaceri Dan Voiculescu. Urmatorul val de masuratori va fi asteptat „ca painea calda” de cei doi competitori. Restul pietei de cotidiane nationale se afla departe de agitatia si tensiunea din zona superioara a topului. Adevarul a pierdut o medie de 6.000 de cititori pe editie. Pierderi au mai inregistrat Ziua (15.000 de cititori), care a cazut sub Ziarul Financiar, si National (12.000 de cititori). Dar cea mai grea pierdere de audienta de pe piata cotidianelor a suferit-o Romania Libera. Audienta sa a scazut cu 18%, adica o pierdere de 22.000 de cititori. Suplimentul Libertatea-week-end a atins o medie de 1.097.000 cititori pe editie, cu 48.000 de cititori mai mult decat in sondajul trecut. si Ghidul TV al Evenimentului Zilei a inregistrat cresteri, de la o medie de 690 de mii de cititori la 724 de mii.Un indicator ce arata eficienta banilor investiti in publicitatea din presa scrisa este „costul pe 1.000 de cititori” (CPT). Cu alte cuvinte, indicatorul arata cat il costa pe un client publicitar sa „atinga” 1.000 de cititori din targetul vizat. CPT reprezinta raportul dintre cheltuielile publicitare (calculate la tarife-lista) si audienta respectivei publicatii. si la acest capitol, Libertatea sta cel mai bine de pe piata: cu 5,15 euro, un client de publicitate poate sa-si expuna mesajul la 1.000 de cititori din mediul urban. Jurnalul National are un CPT de 8,14 euro, in timp ce National are 17,03 euro. Cu 10,56 euro investiti in Adevarul, mesajul unui client publicitar ajunge la 1.000 de persoane din mediul urban. Cel mai mare CPT de pe piata cotidienelor este detinut de Ziua, 26,32 euro pe 1.000 de cititori. Potrivit sondajului SNA, fiecare numar al revistei Capital a fost citit in medie de 316 mii de persoane. Datele arata ca audienta revistei a crescut cu 6.000 de persoane fata de sondajul anterior.Pe piata revistelor se remarca cresterea numarului de cititori care prefera publicatiile pentru tineret. Toate cele trei titluri, Bravo, Cool Girl si Popcorn, au inregistrat cresteri importante de audienta (titlul 20 Ani s-a inchis). Revista lunara cu cea mai mare audienta este Practic in bucatarie, cu o medie de 1.091.580 de cititori pe editie. In topul audientei lunarelor, urmeaza Rebus (Flacara), cu 783.115 cititori si (surprinzator!) Ghidul HBO, cu 713.895 cititori. Piata publicatiilor bilunare este dominata de TV Satelit, cu o audienta medie de 649.516 cititori pe editie. Urmeaza Ioana (414.186 cititori) si Bravo (406.542). Pro TV Magazin are cea mai mare audienta dintre publicatiile saptamanale: 1.019.000 de cititori pe editie. Este secondat de Libertatea de duminica (918.550) si Evenimentul Zilei de duminica (651.394), titluri care sunt trecute ca publicatii saptamanale la masurarea SNA.
Un nou val de audienta a lovit presa scrisa
28 octombrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 28 octombrie 2004, 15:00
fie de departe cel mai citit ziar in mediul urban, dar Jurnalul National a inregistrat o crestere de audienta importanta. Cele opt valuri de masuratori ale Studiului National de Audienta (SNA), furnizat de Biroul Roman de Audienta al Tirajelor (BRAT), pareau sa intre pe terenul plictiselii: titluri de ziare si reviste aflate pe aceleasi pozitii in topurile audientei. Al noualea val de masuratori (iulie 2003 - iulie 2004) "a lovit" clasamentul celor mai citite ziare nationale, producand cateva sc
Etichete: arhiva,
cititori,
editie,
medie
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Turismul medical este o afacere pentru anul 2007
- Directorii din marile companii sunt de parere ca valoarea trebuie descoperita si recompensata
- Chirurgii din vestul tarii mizeaza pe geografie
- Cum pierzi masina in leasing
- Bancile dau atacul pe segmentul de retail
- Cursa pentru Casa Alba se afla pe muchie de cutit
- Tratamentele balneare, tinta strainilor
- Autorizatia de mediu se da pe raspunderea firmelor
- Angajatii au de ales: ori fac scoala, ori muncesc
- Cresterea salariului minim si a pensiilor, limitate de acordul cu FMI