Organismul german care studiază istoricul financiar al debitorilor rezidenţi în Germania, denumit SCHUFA, a stârnit un val de critici în această ţară după ce a prezentat o iniţiativă care să-i permită studierea datelor publicate pe reţelele de socializare pentru a evalua solvabilitatea consumatorilor, relatează agenţia EFE, care citează postul german de televiziune NDR, transmite Agerpres.
De exemplu, respectivul organism intenţionează să analizeze contactele utilizatorilor de Facebook şi comentariile publicate de aceştia pentru ‘a crea un profil actualizat al unei anumite persoane’, pe care ulterior băncile sau alte instituţii de creditare să-l acceseze pentru a obţine informaţii despre solvabilitatea noilor clienţi. De asemenea, în acest mod s-ar putea verifica şi schimbările de adrese ale debitorilor.
Unii oficiali germani au reacţionat negativ în faţa acestui demers. Astfel, ministrul german al Alimentaţiei, Agriculturii şi Protecţiei Consumatorului, Ilse Aigner, a cerut organismului emitent ‘să pună cărţile pe masă’ şi ‘să clarifice adevăratul său obiectiv’.
Comisarul pentru Protecţia Datelor din landul Schleswig-Holstein, Thilo Weichert, s-a arătat convins că ‘în spatele unui proiect de investigare se ascunde aproape întotdeauna o intenţie’, punând la îndoială şi legalitatea demersului. La rândul său, Edda Castello, responsabilă în cadrul Oficiului Consumatorilor din Hamburg crede că această intenţie ‘depăşeşte orice limită’ şi ‘ne aflăm în faţa unui pericol extrem de mare’.
În replică, SCHUFA susţine că deocamdată este vorba doar despre un proiect de colaborare cu o companie din sectorul software pentru ‘analizarea şi studierea datelor din reţea’, care ar putea fi relevante în viitor pentru funcţionarea unei companii ce prestează servicii informatice şi are în vedere numai ‘datele la care oricine în lume are acces’, fără să existe intenţia ‘exploatării surselor adiţionale de date’.