”În prima parte a acestui an, am început să exportăm în ţări noi precum Iordania, Portugalia şi Republica Moldova, iar în a doua parte a anului am pus accent pe consolidarea relaţiilor cu partenerii străini existenţi. Astfel, relaţia cu Republica Moldova este foarte promiţătoare, iar în Ungaria am reuşit, prin intermediul reprezentanţei deschise anul trecut, să pătrundem în noi lanţuri de farmacii”, spune Susana Laszo (foto), director general Cosmetic Plant.
Compania a avut primele exporturi în 2009 către Austria și Liban, iar anul trecut a intrat în piețe noi precum Grecia, Hong Kong, Marea Britanie, Azerbaijan și Ungaria. Potrivit Susanei Laszo, ținând cont de consolidarea poziției companiei pe piață, prin lărgirea rețelelor de distribuție și de desfacere a produselor, cât și de investițiile realizate în retehnologizarea unității de producție, anul acesta businessul ar putea să atingă circa 2 milioane de euro.
”În luna septembrie am finalizat un proiect de retehnologizare a liniei de producție în fabrica din Cluj-Napoca. Investiția cofinanțată de Uniunea Europeană a avut ca obiect achiziționarea a două utilaje moderne și performante, suma ajungând la 700.000 de lei”, mai spune directorul general al Cosmetic Plant.
În urma acestei investiții, fabrica a fost dotată cu un utilaj de umplut tuburi, cu alimentare automată și cu un utilaj de umplut pliculețe cu creme și lichide. Utilajul de umplut tuburi va crește capacitatea pe acest segment cu 60%. Noua investiție vine după ce, anul trecut, compania a realizat o altă investiție cofinanțată prin fonduri UE, în valoare de 600.000 lei, pentru creșterea capacității de producție și retehnologizarea liniei existente.
Tot referitor la investiții, compania are în vedere mai multe proiecte care includ reamenajarea unui spațiu de birouri de circa 550 mp, reînnoirea parcului de auto și, probabil, un utilaj nou pentru secția de producție. ”Pe lângă aceste investiții, avem în plan pentru anul 2016 creșterea cheltuielilor de marketing și a prezenței noastre la târgurile de specialitate internaționale, pentru a susține în continuare creșterea ponderii exporturilor în cifra de afaceri”, adaugă Susana Laszo.
De curând, compania a lansat o nouă gamă de produse pe bază de miere şi lăptişor de matcă, mizând pe o creştere a vânzărilor şi a expunerii la raft în principalele locaţii partenere. Potrivit Susanei Laszlo, decizia de lansare a unei astfel de game a fost luată ca urmare a interesului foarte mare observat în rândul clientelor pentru cele două ingrediente alese. Cosmetic Plant este o afacere de familie înființată în 1991 la Cluj-Napoca de către farmacista Ileana Mester.