În 2013 vor începe lucrările la magistrala de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, urmând să se finalizeze în 2017 sau  2018.
Oficialii Metrorex și consorţiul japonez Padeco – Oriental Consultants, în prezența Ambasadorul Japoniei în România, Natsuo Amemya, au semnat joi contractul care vizează pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente acestui proiect.
”Consorţiul japonez va pregăti acest proiect şi va superviza începutul lucrărilor. Anul viitor vom finaliza proiectul tehnic şi caietele de sarcini pentru a demara licitaţiile de construcţie tunele şi staţii, iar lucrările vor fi începute în 2013”, a subliniat Udrişte.
Contractul are o valoare de 66,6 milioane de euro și este finanţat printr-un credit al Băncii Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA) şi prin contribuţii de la bugetul de stat.
În total, investiția va ajunge la aproximativ 800 milioane de euro. Magistrala va avea o lungime de 14 km, legând stațiile Pajura, Expoziţiei, Parc Herăstrău (terminal linia de tramvai 41), Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Băneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru şi Aeroport Henri Coandă.
Totodată, potrivit lui Udriște, magistrala va avea o legătură directă cu magistrala Gara de Nord – Parc Bazilescu prin staţia Pajura, iar lucrările se vor derula în totalitate în subteran.
Ideea acestui proiect este una mai veche, de prin anii ‘90, când ministru al Transporturilor era președintele Traian Băsescu. Memorandumul de finanţare cu JICA a fost semnat anul trecut de Traian Băsescu la Tokyo.
Pe de altă parte, Banca Europeană de Investiţii (BEI) va acorda Metrorex un împrumut de 465 milioane de euro, pentru finanţarea tronsonului de metrou Universitate – Pantelimon al Magistralei de metrou V, Drumul Taberei – Pantelimon. Potrivit lui Udriște, memorandumul se va semna vineri, la Guvern.
Totodată, BEI finanţează şi tronsonul Drumul Taberei – Universitate, la care Metrorex a demarat deja lucrările iar în 2015 lucrările pe acest tronson se vor finaliza. În acest caz, există finanțare inclusiv pentru achiziţia a 21 de trenuri, tot dintr-un împrumut BEI în valoare de 395 milioane euro.