Regizorul Tudor Giurgiu, preşedintele Festivalului Internaţional de Film Transilvania, a vorbit despre succesul pe care l-a avut filmul românesc "Teambuilding", în ciuda numeroaselor critici pe care le-a avut.
Regizorul este de părere că succesul filmului reprezintă ” un moment istoric” pentru industria cinematografică din România, fiindcă, după aproape 30 de ani, un film românesc face 1 milion de spectatori plătitori la cinema.
Este „un moment istoric”
„Un prieten mă somează amical să-mi clarific poziția: pro sau contra Teambuilding. Pare o situație fără ieșire, efectiv nu am de ales. Io cred că e de bine. E moment istoric – după aproape 30 de ani, un film românesc face 1 milion de spectatori plătitori la cinema. Aici ar trebui să se termine orice discuție.
Matei Dima, Cosmin Nedelcu, Alex Cotet și toti cei din echipa lor și-au propus să facă un film de public, să dea o lovitură de box-office, apelând la tot arsenalul de rigoare al genului.
Cine minimizează sau ia în bășcălie efortul de a pune cap la cap un astfel de proiect (nu mai zic de riscurile financiare, banii fiind privați) se descalifică din start.
Sunt ani de zile de lucru, de căutat formule, de încercat marea cu sarea. Boom-ul ăsta nu a apărut de nicăieri. E f. bine că avem și filme comerciale de succes, după cum e de apreciat că filmele românești de autor continuă să fie căutate și vândute pe plan internațional.”, a spus regizorul.
Gusturile nu se discută
Potrivit regizorului, România era cam singura țară din regiune unde diversitatea de genuri sau de conținut era non-existentă.
„România era cam singura țară din regiune unde filmele autohtone se regăseau rar în clasamentele de final de an și diversitatea de genuri sau de conținut era non-existentă. Altfel, gusturile nu se discută, există telecomandă dacă vreți să schimbați canalul (sau filmul).
Platformele de streaming, de la cele mari până la boutique-ul nostru de la TIFF Unlimited, au o ofertă generoasă pentru toate gusturile. Zău că nu văd unde e problema…
PS Da, ar fi tare de tot dacă următoarele filme comerciale ar propune povești tot mai bine închegate, mizanscene și filmări mai deștepte care să iasă din zona care funcționează pe YT. Mai e de lucru, asta e clar.”, a scris regizorul Tudor Giurgiu, preşedintele Festivalului Internaţional de Film Transilvania, pe pagina sa de Facebook.