Prezent încă din 2012 pe piața din România, lanțul de restaurante Subway a închis în ultimele șase luni nu mai puțin de cinci localuri în țara noastră, ajungând astfel la o rețea de 34 de unități, potrivit alephnews.ro. Una dintre cele cinci unități închise în această perioadă este și acea din zona Pieței Victoriei din Capitală.

Chiar dacă zona HoReCa a fost afectată în perioada de pandemie, aceste închideri vin după ce în primul an de criză sanitară reţeaua locală a fost printre cele mai stabile din regiune. În comparație, în alte țări din regiune precum Bulgaria, Cehia, Ungaria, Germania sau SUA reţeaua și-a redus semnificativ numărul de unități în perioada mai 2019 – mai 2021.

Subway avea inițial planuri agresive de expansiune

Totuși, această restructurare a Subway a început la nivel mondial chiar înainte de pandemie, în special pe piețele mari unde este prezent lanțul de restaurante.

În primă fază, la intrarea pe piața românească, oficialii Subway doreau să ajungă la 40 de unități în doar patru ani de zile, însă în prezent numără doar 34, la aproximativ nouă ani de la debut.

Rețeaua de restaurante este prezentă la nivel mondial cu peste 40.000 de localuri, majoritatea în Statele Unite. Multe sunt operate de câteva zeci de mii de francizaţi. Aproape fiecare local este tratat ca un business diferit, fiind operat de un alt francizat, spre deosebire de alte lanțuri de restaurante. Datele arată că în România, un restaurant de acest fel are afaceri medii de câteva sute de mii de euro.

McDonald’s şi KFC s-au descurcat mai bine

Pe de altă parte, concurența reprezentată de giganţii McDonald’s şi KFC s-a descurcat mult mai bine. Este adevărat că acestea sunt prezente pe piața românească de mai bine de două decenii.

La rândul lor cele două branduri sunt prezente în România tot în franciză, însă toată reţeaua e operată însă de un sigur francizat. Ambele au reușit să ajungă la aproximativ 70-80 de unităţi în țara noastră.