Grupul Auchan a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 54,2 miliarde de euro la nivel internațional, peste nivelul din anul precedent, fără activitatea benzinăriilor şi la un curs de schimb constant.
Acest lucru se datorează, printre altele, deschiderii sau achiziţiei a 54 de hipermarketuri, în special în China (+38) şi în Rusia (+8), a 63 de magazine de proximitate (din care 29 în Rusia şi 25 în Italia) şi a 22 de galerii comerciale, potrivit datelor companiei. Astfel, expansiunea contribuie la creşterea de 3% a cifrei de afaceri.
Activitatea parcului de magazine comparabile impactează negativ cifra de afaceri cu 1,3 %, şibenzinăriile cu 0,5 %, datorită scăderii cursului petrolului. În cele din urmă, efectul este uşor pozitiv (+0,3 %). Defavorabil în cazul activităţii din Rusia, care este compensată de aprecierea yuan-ului chinezesc.
În România, în toamna anului trecut, grupul francez Auchan, care este deţinut de familia Mulliez – cea mai bogată din Franţa, a finalizat procesul de fuziune prin absorbţie cu societatea care deţine cele 20 de hipermarketuri Real cumpărate în 2013 de la grupul german Metro.
Auchan România a deschis primul hipermarket în noiembrie 2006, în Bucureşti. În prezent are în portofoliu 33 de hipermarketuri, cu 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare – al doilea comerciant din ţară, cu circa 11.000 de angajaţi – al patrulea angajator privat din România şi cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1 miliard de Euro în 2014.