Un român din Bucureşti a fost desemnat cel mai tânăr antreprenor  al anului, în cadrul competiţiei internaţionale organizate de furnizor de produse şi servicii educaţionale JA-YE Europe. Cosmin Mălureanu, de 28 de ani, a pus bazele în 2007 unei companii cu 13 angajaţi din domeniul e-learning.

În finala de la Bruxelles a competiţiei „The JA-YE Young Entrepreneur of the Year 2010“ s-au calificat doi români: Cosmin Mălureanu, proprietarul firmei Ascendia Design şi Bartha Gergely din Târgu Mureş care conduce un studio fotografic.

„Am pornit afacerea plecând de la premisa că educaţia asistată de calculator poate fi o parte a vieţii de zi cu zi acum, când computerul este omniprezent”, a declarat Cosmin Mălureanu. Acesta a reuşit să devină unul dintre partenerii Siveco la dezvoltarea de conţinut educaţional în format digital.

„La sfârşitul lunii martie, am semnat deja contracte care depăşesc 75% din cifra de afaceri planificată pentru acest an. Suntem aproape gata de a scoate pe piaţă două CD-uri dintr-o serie de opt cu conţinut educaţional interactiv, destinat copiilor de grădiniţă. Dacă lucrurile merg aşa cum le-am planificat, la începutul anului 2011 vom reuşi să ne dublăm activitatea, a mai spus Cosmin.

Condiţii de participare

Programul, destinat întreprinzătorilor cu vârste mai mici de 40 de ani, se focalizează doar asupra celor care au lansat cu succes propria idee de afaceri şi premiază atât talentul lor pentru afaceri, cât şi impactul economic şi social în comunitate.

Încă din primul an, 37 de tineri au fost nominalizaţi la Bruxelles pentru contribuţia lor la economia Europei, prin crearea de 335 de joburi, totalul cifrei de afaceri depăşind 7,5 milioane euro.

Un an mai târziu, cei 40 de câştigători au reuşit să dubleze numărul locurilor de muncă, cifra afacerilor depăşind 12 milioane de euro. În competiţie au intrat şi români, trei reuşind să se califice la faza finalei europene: Ştefan Teişanu şi Mihai Cotoş, cu trei companii active în domeniul educaţiei şi resurselor umane, şi Tudor Maxim, cu o companie din domeiul publicităţii neconvenţionale.