Denis Tudor și colegii săi de echipă, printre care și membri NASA, și-au înglobat ideile într-un prototip, construit cu 70.000 de euro, fonduri atrase exclusiv prin eforturi de crowdfunding.
“Hyperloop este practic o capsulă ce va fi propulsată cu viteze de peste 1.200 de kilometri pe oră, într-un tub cu condiții atmosferice joase. Ar putea fi catalogat ca un mijloc de transport în comun între tren și avion, ideal pe distanțele de până în 1.000 de kilometri, unde zborul cu avionul nu avantajează, din cauza timpilor petrecuți în aeroport, iar călătoria cu trenul ar dura prea mult. Totodată, această soluție are și avantajul tehnic al unui consum redus de energie, pe fondul condițiilor de presiune atmosferică foarte joasă. Astfel, o călătorie cu Hyperloop va fi mai ieftină decât un bilet de avion”, spune Denis Tudor.
”Revoluția” se face în echipă
Elon Musk și-a dorit idei originale, optând pentru organizarea unui concurs amplu, care a început cu design-ul sistemului de transport rapid și care se va termina cu construcția propriu-zisă a acestuia, dar și a infrastructurii necesare.
Fiind vorba despre 40 de membri din 14 țări, echipa din care face parte Denis Tudor a fost organizată asemeni unui open-source, pentru ca fiecare să poată lucra de la distanță.
În vara lui 2016, cu fonduri şi din partea antreprenorului Antonio Eram, CEO & Fondator NETOPIA, Denis Tudor s-a alăturat echipei, în SUA, şi a început lucrările la prototipul Hyperloop.
Implementat, proiectul la care lucrează va “apropia” orașele lumii. Astfel, o călătorie din Los Angeles în San Francisco, la o distanţă de peste 550 de km, se va face în mai puțin de 30 de minute, la un cost estimat de circa 50 de dolari.
“Eu m-am ocupat, alături de colegii mei, de senzorii folosiţi, de controlul capsulei în tubul vidat, dar şi de o parte din electronică”, mai spune românul.
Prototipul trenului Hyperloop va căpăta forma finală în preajma anului 2020, iar apoi o echipă formată din specialiști îl va construi în mai multe locuri de pe planetă.