Dacă în rândul angajaţilor, doar aproximativ unul din şase deţine un smartphone, procentul elevilor şi studenţilor este mult mai mare, ajungând la 38%. În privinţa tabletelor, de asemenea elevii şi studenţii deţin supremaţia, 14% dintre aceştia au un astfel de device, comparativ cu 9% dintre antreprenori sau 6% dintre angajaţi.
Liceenii şi studenţii sunt înaintea altor segmente şi în ceea ce priveşte posesia ambelor gadgeturi, 8% dintre aceştia deţin atât un smartphone cât şi o tabletă, procent aproape de trei ori mai mare faţă de media naţională (3%).
Deşi penetrarea internetului mobil a crescut în ultima vreme, ca şi vânzările de smartphone-uri şi tablete, a deţine un astfel de gadget nu înseamnă neapărat şi folosirea acestuia pentru a naviga pe Internet. Studiul res!com releva ca 20% dintre posesorii de smartphone nu se conectează niciodată la Internet de pe mobil, în timp ce procentul este şi mai mare pentru posesorii de tablete, ajungând la 43%. Este mai probabil ca tabletele să fie folosite în principal pentru jocuri, dat fiind numărul mare de posesori care nu se conectează la Internet.
Studiul este reprezentativ la nivel naţional şi a fost realizat în septembrie 2013 prin interviuri faţă în faţă, pe un eşantion de 1.200 de respondenţi cu vârsta peste 14 ani. Eroarea maximă de eşantionare este de +/-2.8%, la un nivel de încredere de 95%.