Pacienții şi medicii trebuie să comunice mai mult
Pacienții se luptă adesea cu anxietatea și depresia, iar medicii lor consideră adesea că aceste afecțiuni sunt dificil de discutat și de gestionat.
Un studiu recent efectuat pe 200 de adulți cu dureri cronice de gât sau de spate, condus de Charee Thompson, profesor de comunicare la Universitatea Illinois Urbana-Champaign, a constatat că o comunicare eficientă între medic și pacient în timpul consultației inițiale îi ajută pe pacienți să își gestioneze incertitudinile, inclusiv temerile, anxietatea și încrederea în capacitatea lor de a face față afecțiunii lor.
Studiul s-a bazat pe teoria gestionării incertitudinii, ipoteza conform căreia persoanele care se confruntă cu incertitudinea cu privire la o stare de sănătate o evaluează și decid dacă obținerea informațiilor este un beneficiu sau o amenințare.
Studiul a fost efectuat la un institut din Midwest compus din mai multe clinici și programe care tratează boli și leziuni ale creierului, măduvei spinării și sistemului nervos. Pacienții au evaluat cât de bine s-a asigurat furnizorul că au înțeles explicațiile și au pus întrebări legate de problema lor medicală, scrie MedicalXpress.
Abilitățile generale de comunicare sunt extrem de importante în aceste situaţii
Sentimentele de suferință ale pacienților au fost reduse atunci când aceștia și medicul lor au convenit de comun acord că cealaltă persoană a fost eficientă în căutarea și furnizarea de informații medicale și atunci când pacienții s-au simțit susținuți emoțional de medicii lor.
Evaluarea de către pacienți a competenței de comunicare a furnizorilor lor a prezis în mod semnificativ reduceri ale incertitudinii legate de durere și ale evaluărilor lor de frică și anxietate, precum și creșteri ale incertitudinii lor pozitive și ale autoeficacității durerii.
Rapoartele furnizorilor privind competența de comunicare a pacienților au fost, de asemenea, asociate cu scăderi ale incertitudinii legate de durere a pacienților și cu îmbunătățiri marginal semnificative ale evaluărilor lor pozitive ale incertitudinii.
Echipa a scris că furnizorii și pacienții trebuie să discute despre așteptările lor reciproce privind testarea, medicația și tratamentul, cum ar fi opțiunile care merită urmărite și potențialul lor de a satisface așteptările pacienților pentru ameliorarea durerii.
În timp ce aceste studii evidențiază efectele pe care abilitățile generale de comunicare ale furnizorilor le au asupra emoțiilor, așteptărilor și atitudinilor pacienților cu dureri cronice cu privire la starea lor, abilitățile de comunicare ale pacienților sunt, de asemenea, importante.
Înțelegerea naturii incerte a durerii poate valida temerile și anxietățile acestora, în timp ce conștientizarea și educarea cu privire la diferitele opțiuni de tratament și terapii le-ar putea îmbunătăți capacitatea de a face față și ar putea risipi sentimentele de neajutorare și teamă.