Un tanar de 35 de ani domina comertul cu materiale sexuale

Bucurestiul a fost si a ramas "in top" intr-un asemenea tip de afacere, al carui an de nastere e considerat 1992 ca cel mai probabil. Doar aici, daca te ocupi cu asa ceva, inregistrezi, in prezent, un usor profit. Provincia insa a ramas binisor corigenta. Capitala, spre exemplu, se poate lauda cu sase sex-shopuri. Cate unul in Militari, Colentina, Piata Dorobanti, Piata Lahovari, la Gara de Nord si, cel mai renumit dintre toate, cel de pe Bulevardul Magheru, vizavi de magazinul Eva. Patru dintre

Bucurestiul a fost si a ramas „in top” intr-un asemenea tip de afacere, al carui an de nastere e considerat 1992 ca cel mai probabil. Doar aici, daca te ocupi cu asa ceva, inregistrezi, in prezent, un usor profit. Provincia insa a ramas binisor corigenta. Capitala, spre exemplu, se poate lauda cu sase sex-shopuri. Cate unul in Militari, Colentina, Piata Dorobanti, Piata Lahovari, la Gara de Nord si, cel mai renumit dintre toate, cel de pe Bulevardul Magheru, vizavi de magazinul Eva. Patru dintre acestea, cel din Magheru, Militari, Colentina si cel de la gara, ii apartin lui Gabriel Nistor, considerat drept regele neincoronat al acestei afaceri, pentru aceasta parte a lumii. Un al cincilea, tot in Bucuresti, e anuntat intr-un termen foarte scurt. Gabriel Nistor afirma ca detine peste 90% din piata legala. Tot de la el se aprovizioneaza peste 30 de magazine din tara. Are 38 de angajati. Paradoxal, a refuzat sa se lase fotografiat. „Nu sunt o vedeta si deci nu-mi place mediatizarea persoanei mele”, a sunat ferm alegerea sa.

Patronul a facut studii de specialitate in Occident

La 35 de ani, Nistor crede ferm in reusita afacerilor de acest tip, chiar daca sustine ca nu a realizat inca un profit insemnat in cei peste trei ani si jumatate de cand a intrat in bransa. Paradoxal, inainte de a fi atras de un asemenea „job”, si-a incercat sansa intr-o afacere cu haine. Primii doi ani, 1995 si 1996, au mers. Apoi, lucrurile s-au stricat. Asa ca, s-a reorientat. Intamplarea, petrecuta prin 1997, a facut sa-l frapeze interiorul unui sex-shop bucurestean si putinatatea marfii expuse. Imediat a realizat diferenta uriasa fata de „fratii” acestuia de la Paris, Londra sau Berlin. Asa i-a venit ideea si a decis sa faca cateva stagii de pregatire in Occident, pe aceasta tema. A pus intrebari in stanga si-n dreapta, a trecut in revista sute de cataloage cu preturi si oferte, a negociat la sange discon-turi. Dupa doi ani, in 1999,
si-a deschis primul sex-shop, pe cel din Colentina. „Trofeul principal” ramane cel de pe „Magheru”, in care a investit 12.000 USD intr-o prima faza, preferandu-l destul de discret. Nu s-a temut de reactiile congenerilor, ci a mizat, mai degraba, pe genul de reactii intalnit des la gospodine, care-si dau coate pentru a vedea „ultimele grozavii ce prevestesc sfarsitul lumii”. Anul acesta a decis ca fatada acestuia trebuie innoita, asa ca a mai consumat 1.500 USD. La cei 18 metri patrati, cat are magazinul, plateste lunar o chirie de 2.000 de dolari, fapt care-i pune destule probleme. Valoarea salariilor angajatilor magazinului se ridica la 1.000 de dolari. Asta in timp ce vanzarea se ridica zilnic la circa sapte milioane de lei. Gabriel Nistor crede ca nu a sosit inca timpul de a face publicitate la vibratoare sau papusi gonflabile. La ultima sarbatoare a Sf. Valentin a impodobit zona din fata magazinului de pe Bulevardul Magheru si a impartit gratis prezervative si chiar lenjerie intima. Rezultatul? In doua zile a vandut de peste 100 de milioane de lei.

Afacerile s-au extins si pe Internet

Totusi, ora unei puternice campanii de mediatizare nu o vede mai devreme de sfarsitul anului viitor. Se mandreste cu faptul ca a reusit sa insufle incredere partenerilor din Germania si Olanda, cu care lucreaza in cele mai multe cazuri, intr-atat incat are un discount de 35%. „Le-am explicat cum sunt conditiile de la noi si se pare ca au inteles. Astfel, am obtinut o reducere mai mare decat au clientii lor cei mai fideli”, spune Nistor.
De cand practica aceasta afacere nu a apelat decat la banii si inventitatea lui. A luat exemplu si si-a dezvoltat afacerea si pe Internet. La adresele www.xxxmedia.ro, www.sexyshop.ro si www.sexshoptotal.ro, cei interesati pot comanda diverse produse, dar pot obtine si varianta ca o echipa speciala (formata din baieti sau din fete, la alegere) sa se deplaseze la resedinta lor pentru a explica si prezenta tot ce e necesar. Daca clientul nu cumpara nimic, plateste o taxa de 300.000 de lei. In caz contrar taxa dispare. Afacerea sa supravietuieste numai datorita profitului magazinelor din capitala si a comenzilor pe Net. Per total 4.000 – 5.000 de dolari lunar, reinvestiti obligatoriu, tot luna de luna, pentru ca Nistor vrea sa-si consolideze afacerea.
„Provincia e la pamant. Acolo oamenii nu sunt deloc atrasi spre asa ceva. De exemplu, sex-shopul din Craiova a facut vanzari in luna decembrie a anului trecut de doar 20 de milioane de lei. Cu asa ceva, nu poti trai”, adauga el. Gabriel Nistor isi mai face un titlu de glorie din faptul ca afacerea sa e 100% legala. „Eliberez factura, precizeaza el, chiar si la vanzarile pe Net. Asa ceva nu se mai intampla la noi. Unii chiar mi-au spus: ba, nu fii fraier, ca nu te controleaza nimeni. Eu insa nu renunt. Mai mult, tuturor colaboratorilor mei le impun sa respecte legea. Daca vindem casete cu filme porno, platim taxa la Ministerul Culturii. Am angajat si un farmacist pentru afrodisiace, pentru ca totul sa fie OK si am si un acord cu Ministerul Sanatatii”, spune Nistor.
Visul lui Nistor e sa gaseasca o locatie pentru a deschide un supermarket erotic. „Umar langa umar”, cabine individuale video, sala pentru teatru erotic, sala pentru filme porno. Viitorul va demonstra daca romanii sunt pregatiti pentru asa ceva.

Carte de vizita

Gabriel Nistor are mai multe firme, dintre care cea mai cunoscuta in afacere e NGM import-export. Anul trecut a importat marfa in valoare de 140.000 USD. Tot in 2001 rulajul pe marfa pe „cap” de sex-shop a fost de 12 miliarde de lei. Are patru magazine in capitala, un al cincilea se pregateste, iar din tara colaboreaza cu peste 30 de clienti. Stocurile din magazinele sale se invart intre 40.000 si 50.000 USD, in fiecare luna.