Exista numeroase voci care afirma ca pe piata TV s-a instalat o serioasa criza de imaginatie, ca peisajul este tern, lipsit de prospetime si programele au obosit. „Aerul statut” s-ar fi instalat in marile televiziuni, mai spun vocile mai mult sau mai putin autorizate. In ciuda acestor afirmatii, romanii au, n-au ce face, se uita la televizor. Iar programele cele mai urmarite apartin tot marilor jucatori de pe piata. O evolutie a cotelor de piata in mediul urban, pe primele cinci luni ale acestui an, arata ca Pro TV, TV Romania 1 si Antena 1 inregistreaza timpii cei mai mari de vizionare, atat in intervalul de maxima audienta (prime – time, orele 19 – 23), cat si pe durata unei zile. Pozitiile lor pe piata de audienta nu au fost deloc amenintate de celelalte televiziuni. Masuratorile CSOP/Taylor Nelson Sofres releva ca, in medie, pe primele cinci luni ale acestui an, in prime time, Pro TV a inregistrat o cota de piata de 20,1%, TV Romania 1 o cota de 19,7% si Antena 1, 18,4%. In cazul Pro TV este de remarcat o buna constanta a cotei de piata obtinuta in fiecare luna. Acelasi lucru se observa si in cazul Antenei 1, cu exceptia lunii ianuarie cand cota sa de piata a inregistrat 16,7 procente. O cota constanta si neasteptat de mare pentru un post de nisa a avut in aceste luni Acasa TV. Cota sa de vizionare, in prime time, pe cele cinci luni, a fost de 11%. Si nu am insista asupra acestui post daca nu am constata ca market-shere-ul sau nu a coborat in prime time sub zece procente. Prima TV, in prime time, a inregistrat pe cinci luni o cota de 7,9%. In nici una din cele cinci luni nu a reusit sa treaca pragul celor noua procente. Ne-am fi asteptat la o cota mai mare pentru Prima TV, daca ne gandim la ascensiunea din toamna anului trecut. Se pare, insa, ca acesta a fost potentialul grilei Prima TV in aceasta primavara si ca mai mult de atat nu s-a putut. Urmeaza vara, un anotimp nesemnificativ pentru consumul TV, timp in care Prima TV ar putea sa pregateasca o grila de toamna care sa forteze depasirea cotei de zece procente. Asta in cazul in care o cota de piata care se invarte in jurul celor sapte procente nu ii multumeste pe cei de la Prima TV.
Daca in mediul urban lupta la varf este stransa, in Bucuresti peisajul se schimba surprinzator in favoarea Pro TV. Acesta a dominat (cu riscul de a exagera nepermis!) autoritar piata bucuresteana. In cinci luni, in prime time, Pro TV a inregistrat o cota de 25,7%, in timp ce urmatorul post, Antena 1, a obtinut o cota de 20,3 procente. Hotarat lucru, bucurestenii nu au la inima primul canal al televiziunii publice. Cota de piata a TV Romania 1, pe primele cinci luni, a fost de 12,2%, fiind puternic concurata de cotele de vizionare ale posturilor Acasa si Prima TV, fiecare cu cate 10,9 procente. Revenind la Pro TV, se observa o ciudata oscilatie a cotei sale de piata, de la o luna la alta. In februarie, in prime time, Pro TV a avut o cota de 28,1%, cu 9,1 procente mai mult decat Antena 1, pentru ca in luna urmatoare sa coboare cu aproape trei procente. Acelasi lucru s-a intamplat si in lunile aprilie – mai. Este foarte posibil ca cele 23,1 procente, la care a coborat cota de piata a Pro TV-ului in luna mai de la 27,1% in aprilie, sa se fi datorat si lansarii oficiale a lui B1 TV. Reactia bucurestenilor fata de noua grila a lui B1 TV sa fi fost mult mai puternica in randul telespectatorilor din mediul urban? Sondajele din toamna urmatoare ne vor putea confirma/infirma aceasta ipoteza.
In lunile analizate, posturile monitorizate de CSOP/TNS au difuzat 71.192 spoturi publicitare in prime time. Din totalul lor, Pro TV detine o cota de 19,2%, Antena 1 are 19%, iar Prima TV 18,7%. TV Romania 1 a difuzat 8.182 spoturi, reprezentand 11% din totalul spoturilor difuzate de piata TV. Nu este mult pentru o televiziune publica.     

Audienta* principalelor programe de Stiri (mai 2002)
Rating (mii telespectatori)
Program            Mediul     Bucuresti
            urban
Focus 18         359    110
(Prima TV)
Jurnal             819    133
(TV Romania 1)
Observator         753    205
(Antena1)
Stirile             811    203
Pro TV
Stirile     –            21
Nationale (B1 TV)

* Rating reprezinta numarul mediu de telespectatori pe minut prezenti pe canalul TV respectiv, in intervalul orar analizat.