Pe câțiva kilometri, umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt.
Totodată, câteva linii electrice aeriene au fost mutate, dar încă sunt mulți stâlpi LEA pe aliniament sau imediat lângă, plus că nici exproprierile nu sunt 100% rezolvate, scrie Pro Infrastructura.
Termenul de finalizare al secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești este septembrie 2025. La finalul lunii martie, CNAIR anunța că peste 800 de muncitori sunt mobilizați pe segmentul 5, iar atunci se lucra la terasamente, structuri și relocare utilități.
Totodată, fuseseră forați, armați și betonați peste 80.000 de metri liniari de piloți. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este compusă din 5 loturi: – Sectiunea 1: Sibiu – Boita km 0+000 – km 14+150, Lot 1 km 0+000 – km 13+170 – Sectiunea 2: Boita Cornetu, km 14+150 – km 44+500 – Sectiunea 3: Cornetu Tigveni, km 44+500 – km 81+900 – Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges km 81+900 – km 91+761 – Sectiunea 5: Curtea de Arges – Pitesti, km 92+600 – km 122+950 (km 91+760 – km 122+110).
Lotul poate fi inaugurat înainte de termen
Duminică, 14 mai, Asociaţia Pro Infrastructură a transmis faptul că lucrările sunt în grafic, cu un stadiu fizic între 35-40%.
Reprezentanţii asociaţiei atrag atenţia că lotul de autostradă ar putea fi inaugurat în primăvara lui 2025, însă, din păcate, constructorul WeBuild va trage probabil „într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025”.
Într-o postare publicată pe pagina de Facebook, cei de la Asociaţia Pro Infrastructură au venit cu detalii complete despre mersul lucrărilor pe acest extrem de aşteptat tronson de autostradă din România.
Se vede luminița …
„În grafic pe Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș, dar vrem mai mult. Vineri, 12.05.2023, am filmat cei 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a celei mai așteptate autostrăzi din țară, Sibiu-Pitești.
Șantierul arată bine. Estimăm că stadiul fizic este în intervalul 35-40%, în lipsa cifrelor oficiale CNAIR care au fost actualizate ultima dată în urmă cu peste două luni.
Pe câțiva kilometri umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt. Și structurile arată decent, multe fiind practic pregătite pentru grinzi.
Parcă se vede și luminița de la capătul… stâlpilor. Câteva linii electrice aeriene au fost mutate și se poate lucra nestingherit sub ele, semn că antreprenorul WeBuild (aproape) a terminat dezbaterile sterile cu responsabilii CNAIR legate de cine trebuie să le mute. Dar încă sunt mulți stâlpi LEA care tronează pe aliniament sau imediat lângă, plus că nici exproprierile nu sunt 100% rezolvate.
N-ar strica dacă și statul ar achita factura 0052/20.04.2023 de 64 milioane de lei astfel încât să se evite o nouă gripare a mecanismului de plată între antreprenorul general WeBuild și subcontractorii săi.
Una peste alta, cel mai frustrant este că lotul poate fi inaugurat fără eforturi supraomenești în primăvara lui 2025, dar probabil cei de la WeBuild vor trage într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025 – ordin începere lucrări 01.09.2021 pe un contract semnat în 11.05.2020.
Asta mai ales dacă privim atitudinea lor după fuziunea cu Salini și felul în care și-au încălcat propriile promisiuni la podul suspendat de la Brăila, ca să dăm un singur exemplu. Încă sperăm să revină la sentimente mai bune, adică la mobilizarea și seriozitatea știute de pe proiectele mai vechi”, se arată în mesajul celor de la Pro Infrastructura.