CNAIR a emis autorizația de construire pentru Prelungirea Ghencea
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis autorizația de construire pentru lărgirea Bulevardului Prelungirea Ghencea pe tronsonul dintre Cartierul Latin și Pasajul Domnești.
Acest proiect, esențial pentru fluidizarea traficului din zonă, va începe în perioada următoare, conform anunțului făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Constructorul desemnat pentru execuție este firma românească Tracon, cunoscută pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul Domnești.
Proiectul de lărgire la 4 benzi devine realitate
Lucrările de lărgire a Bulevardului Prelungirea Ghencea la patru benzi, între Cartierul Latin și Pasajul Domnești, vor începe în curând, după emiterea autorizației de construire.
Proiectul, preluat de autoritățile centrale pentru a elimina discontinuitățile infrastructurii, include trotuare, piste pentru biciclete, stații de autobuz, modernizarea iluminatului și un spațiu rezervat pentru o viitoare linie de tramvai. Finanțat din fonduri nerambursabile, acesta completează lucrările de la Pasajul Domnești.
„A fost emisă Autorizația de Construire pentru lărgirea Prelungirii Ghencea la 4 benzi între Cartierul Latin (strada Mărăcineni) și Pasajul Domnești, iar în perioada următoare constructorul va demara lucrările.
Vă reamintesc faptul că după finalizarea Pasajului Domnești, dat fiind că lucrările Primăriei Capitalei nu prevedeau și acest lot și ar fi fost o discontinuitate între pasaj și acestea, ne-am asumat suplimentar și realizarea acestui tronson, pentru a sprijini și a avea la final proiectele integrate/
Contractul prevede:
✅️ realizarea pistelor pentru biciclete
✅️ amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
✅️ modernizarea sistemului de iluminat
✅️ realizarea sistemului de canalizare pluvială
✅️ amenajarea a 2 stații de autobuz
✅️ amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
✅️ amenajarea unor intersecții semaforizate:
🔹️ intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)
🔹️ intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)
🔹️ trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)”, a transmis Ionel Scrioșteanu pe Facebook.
Investiție majoră pentru infrastructură
Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile și are o valoare totală de 41,91 milioane lei (fără TVA). Contractul a fost semnat în luna ianuarie 2024, iar proiectul tehnic a fost depus în mai. Lucrările vizează lărgirea bulevardului la patru benzi pe o distanță de un kilometru, cu o lățime între 34 și 41 de metri.
Zona mediană a bulevardului va include un spațiu de 8 metri rezervat pentru o viitoare linie de tramvai, care urmează să fie construită printr-o investiție ulterioară a Primăriei Capitalei.
Configurația noului bulevard
Pe sectorul modernizat, configurația drumului va include:
- Patru benzi de circulație (câte două pe sens), fiecare cu o lățime de 3,5 metri;
- Două piste pentru biciclete, cu lățimea de 1,5 metri fiecare;
- Trotuare largi, de 3 metri pe fiecare parte;
- Spațiu verde, de 1,5 metri pe fiecare parte;
- Stații de autobuz STB, situate între Pasajul Domnești și strada Mărăcineni.
Proiectul mai prevede modernizarea iluminatului public, realizarea unui sistem de canalizare pluvială și semaforizarea intersecțiilor principale pentru creșterea siguranței traficului.
Planuri pe termen lung pentru dezvoltarea rețelei de transport
Proiectul vine în completarea lucrărilor realizate anterior de Primăria Capitalei, care a modernizat alte sectoare ale bulevardului, inclusiv tronsonul dintre stadionul Steaua și Strada Brașov. Prin finalizarea acestui sector, se elimină discontinuitățile din infrastructură, oferindu-se o legătură coerentă între Pasajul Domnești și restul arterei.
Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a explicat că întârzierea demarării lucrărilor a fost cauzată de necesitatea încheierii unui protocol cu Primăria Generală, pentru extinderea rețelei de utilități, inclusiv a canalizării realizate de Apa Nova.
Pe lângă lărgirea drumului, proiectul rezervă spațiul necesar pentru o viitoare linie de tramvai. Primăria Municipiului București are în vedere această investiție ulterioară, menită să îmbunătățească transportul public în zona metropolitană.
Acest proiect subliniază importanța unei abordări integrate pentru dezvoltarea infrastructurii, fiind parte a unui efort mai amplu de a moderniza transportul din București. Oficialii estimează că lucrările vor contribui semnificativ la decongestionarea traficului, la reducerea timpului de deplasare și la crearea unui mediu urban mai prietenos pentru pietoni, bicicliști și utilizatorii transportului public.