Operatorul aerian Air France va trebui să reducă „drastic” traficul aerian intern în schimbul pachetului de salvare de şapte miliarde de euro, a afirmat ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, transmite Reuters.
Pe rutele interne vor exista alternative, sub forma trenurilor de mare viteză, a afirmat oficialul într-un interviu acordat postului de radio France Inter.
Comisia Europeană a permis Franţei să acorde un sprijin în valoare de şapte miliarde de euro pentru compania aeriană Air France, ajutorul va fi compus dintr-un împrumut în valoare de patru miliarde de euro acordat de un sindicat de şase bănci, şi garantat de statul francez în proporţie de 90%, precum şi de un împrumut direct de trei miliarde de euro acordat de statul francez. La rândul său, guvernul olandez intenţionează să ajute compania KLM cu patru miliarde de euro.
În schimbul garanţiilor de stat, Air France a promis că va reduce emisiile interne de dioxid de carbon (CO2) cu 50% până în 2024, a adăugat Borne.
Recent, grupul Air France-KLM a raportat pierderi nete de 1,8 miliarde de euro pe primul trimestru, în condiţiile în care pandemia de coronavirus i-a paralizat activitatea începând din luna martie, şi a avertizat să se aşteapă la consecinţe şi mai dezastruoase pentru finanţele sale până la vară.
Operatorul aerian franco-olandez a precizat că în primele trei luni ale anului capacităţile sale s-au redus cu 10,5% (după o scădere de 35% în luna martie). Grupul se aşteaptă ca, în al doilea trimestru, capacităţile sale să fie reduse cu aproximativ 95% şi cu 80% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Grupul Air France-KLM mizează pe o „revenire lentă a activităţii în vara lui 2020, odată cu ridicarea treptată a restricţiilor la frontieră” dar avertizează că cererea de trafic comercial „nu va reveni la nivelul de dinaintea crizei timp de mai mulţi ani”.
Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia.