CNAIR începe lărgirea Centurii București în zona Afumați
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat demararea lucrărilor pentru extinderea Centurii București în zona Afumați, între DN2 și A2, prin adăugarea de noi benzi și construirea de pasaje rutiere.
Proiectul urmărește să reducă aglomerația dintr-una dintre cele mai solicitate artere de acces în Capitală, unde traficul este bară la bară în mod frecvent.
Noi pasaje și lărgirea la patru benzi
Segmentul de 11 km al Centurii București, de la DN2 la A2, va fi lărgit la patru benzi și va beneficia de trei noi pasaje pentru o mai bună conectivitate și reducerea blocajelor:
- Pasaj rutier peste DJ301 la Cernica – 400 de metri;
- Pasaj rutier peste calea ferată București–Constanța – 124 de metri;
- Pasaj rutier peste calea ferată București–Oltenița – 105 metri.
Contractul de modernizare, semnat de directorul CNAIR, Cristian Pistol, a fost atribuit unei asocieri formate din companii din România și Bulgaria, care au la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor, inclusiv 6 luni pentru proiectare. Valoarea contractului se ridică la 451,16 milioane de lei, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.
„Asocierea MARISTAR COM S.R.L. – HYDROSTROY AD (Bulgaria) – PATSTROY VDH EAD (Bulgaria) are la dispoziție 451,16 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru #finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui sector de #drum, în lungime de aproximativ 11 km”, transmite CNAIR.
Progresul lucrărilor pe A0
Lotul 3 al autostrăzii A0 Nord (Afumați–Pantelimon), executat de un constructor chinez, a atins un progres de 20% pe întregul șantier și 70% la breteaua de legătură cu DN2. Lotul de 2,3 km se va alătura celor 19 km deja finalizați pe A0 Nord, facilitând circulația pe 21 de km între DN1, A3 și DN2. Segmentul complet al A0 Nord, inclusiv un lot de 8,6 km, ar trebui să fie operațional până la sfârșitul anului 2025.
În paralel, CNAIR va începe lucrările pe tronsonul Centurii București dintre Jilava și Domnești, care va fi extins la patru benzi, iar intersecțiile vor fi dezvoltate pe trei niveluri: subteran, teran și suprateran. Această abordare are ca scop descongestionarea traficului și reducerea timpului de tranzit. Termenul de finalizare pentru acest proiect este de doi ani.
Reacțiile publicului la ritmul lent al lucrărilor
Lărgirea Centurii București reprezintă o promisiune lung așteptată pentru locuitorii Capitalei și cei din zonele limitrofe, care își petrec ore întregi blocați în trafic.
Mulți utilizatori de pe rețelele sociale au criticat ritmul lent al proiectului, unii comentând ironic că poate „a treia oară e cu noroc,” referindu-se la repetatele întârzieri și la proiectele abandonate anterior. CNAIR și companiile implicate sunt acum sub presiune pentru a finaliza lucrările la timp și fără alte amânări.
Cu un istoric al lucrărilor abandonate, acest proiect vine cu mari așteptări, mai ales din partea celor care depind zilnic de Centura Capitalei. Tronsonul DN2–A2 este unul dintre ultimele segmente rămase înguste, ceea ce face ca finalizarea lărgirii să fie o necesitate pentru optimizarea traficului.
„Nu ar trebuie să aibă probleme cu acest lot, sunt doar două puncte critice, importante, dificile pe DN2 A2 – nu ar trebuie să fie puncte cu mari probleme. Singurele două elemente care ne dau emoții sunt nodul de la Cernica unde avem pasaj și un nou pasaj peste calea ferată”, a subliniat Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructura.