84,7% dintre români plănuiesc să meargă în vacanță în ciuda inflației

Creșterea prețurilor poate că influențează viața de zi cu zi a românilor, însă planurile lor de călătorie par mai puțin afectate, de vreme ce 84.7% plănuiesc să meargă în vacanță în ciuda inflației, arată un studiu STEM/MARK comandat de Kiwi.com.

Compania de travel-tech oferă informații cu privire la principalele trenduri și destinații de călătorie ale turiștilor români în 2023.

Mulți români își planifică vacanțele încă de la începutul anului, numărul de căutări pentru vacanțe în luna ianuarie pe Kiwi.com crescând semnificativ, cu un total de peste 9.6 milioane. Lunile următoare sunt și ele la rând, cu peste 4.2 milioane de căutări pentru luna februarie, și peste 2.3 milioane pentru luna martie. Până acum, pentru călătorii pe parcursul anului 2023, românii au efectuat peste 21.6 milioane de căutări pe platformă, cele mai căutate destinații fiind Londra, Paris, Roma, Milano și Barcelona.

Cele mai populare țări printre românii care folosesc platforma sunt Italia, Regatul Unit, Spania, Franța și Germania, la fel ca în 2022. Cele mai populare destinații rezervate anul acesta sunt Londra, Milano, Roma, Bruxelles și Barcelona (care înlocuiește Parisul din topul celor mai populare 5 destinații de anul trecut). Românii au recăpătat încredere în călătorit, numărul de rezervări pentru vacanțe în 2023 făcute pe Kiwi.com între 1 decembrie 2022 și 12 ianuarie 2023 crescând cu 173% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Se pare că planurile de călătorie ale românilor nu sunt atât de afectate de situația economică actuală, chiar dacă prețurile biletelor de avion au crescut, în medie, cu 8%, însă sunt considerabil mai mici (cu 25.5%) față de anul 2019.

Cu toate acestea, conform studiului realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com, întrebați cum își aleg următoarea destinație de vacanță, 62.8% dintre românii intervievați au răspuns că bugetul pe care îl au la dispoziție este important. Conform aceluiași studiu, 76.5% dintre români își aleg următoarea destinație în baza căutărilor pe care le fac pe internet, 53.3% merg pe recomandările prietenilor și familiei, 21.8% caută inspirație pe Facebook și 17.5% pe Instagram, însă numai 13.7% urmează recomandările influencerilor care își împărtășesc aventurile pe net.

Nu s-au schimbat foarte multe în ceea ce privește rezervările biletelor dus-întors, din punct de vedere al numărului de zile petrecut la destinație: 46% petrec maximum 3 zile la destinație, 29% între 4 și 6 zile, iar 19% petrec între una și două săptămâni la destinație, similar cu anul 2022. Din punct de vedere al planificării vacanțelor, însă, mai mulți români își fac planuri din timp, rezervând bilete cu 3 săptămâni și până la 2 luni în avans (39%, comparativ cu 34% în 2022), în vreme ce procentul celor care aleg rezervări last-minute pe Kiwi.com a scăzut de la 12% anul trecut la 8% pentru anul 2023.

Sfaturi pentru cei care plănuiesc să călătorească în 2023

Mario Gavira, VP Dezvoltare la Kiwi.com, a împărtășit câteva idei și sfaturi pentru cei care plănuiesc să călătorească în 2023.

„Observăm că o parte din cei mai mari operatori europeni de zboruri low-cost și-au crescut considerabil capacitatea de la începutul pandemiei, lansând campanii promoționale agresive la prețuri la începutul anului. Aceste promoții sunt realizate pentru a se asigura că avioanele vor fi pline în primul trimestru, în general o perioadă slabă din punct de vedere al nevoilor de călătorie. Este de menționat, de asemenea, că unele companii aeriene extind aceste promoții pentru călătorii între aprilie și iunie.

Această strategie poate fi explicată de planurile ambițioase de creștere ale operatorilor low-cost și de zborurile suplimentare pe care vor să le introducă în 2023. Găsirea celui mai bun moment în care să cumperi bilete în 2023 depinde foarte mult de rute și datele de călătorie pe care le selectează clientul. Însă, ca sfat general valabil, cu cât clienții rezervă bilete mai devreme anul acesta, cu atât este mai probabil să găsească prețuri bune, din moment ce ne așteptăm ca cererea de zboruri să rămână mare, și capacitatea companiilor aeriene limitată, ceea ce se va traduce în creșterea graduală a prețurilor pentru cei care rezervă zboruri din ce în ce mai aproape de data călătoriei”, a explicat Mario Gavira.

La nivel european, cele mai populare destinații sunt Spania, Italia, Regatul Unit, Polonia și Franța, iar România apare și ea în top 10. Cele mai multe căutări pe Kiwi.com, însă, au fost pentru vacanțe în Londra, Paris, Bangkok, New York și Barcelona.

Despre Kiwi.com

Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă și cu peste 1500 de angajați la nivel global. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opțiuni de călătorii și prețuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea.

Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informațiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări și vânzări de peste 60.000 de locuri.