Suedezii de la Hennes&Mauritz (H&M) – care încasează, zilnic, peste 20.000 de euro per magazin – deschid, pe 4 septembrie, un nou spaţiu în București, în cadrul centrului comercial Vulcan Value Centre.
Noul magazin H&M, cu o suprafaţă de peste 1.700 mp, are în ofertă şi colecția H&M pentru sezonul Toamnă-Iarnă 2014, care conține piese cheie caracteristice acestui anotimp.
“Suntem bucuroşi că în mai puţin de patru ani de la intrarea H&M pe piaţa din România, inaugurăm deja cel de-al 12-lea magazin din Bucureşti şi al 36-lea la nivel naţional”, declară Ralf Wein, Country Manager H&M România.
Suedezii sunt primii retaileri din Big Four-ul din modă care şi-au înfipt steagul pe strada Lipscani din centrul Capitalei (foto).
În România, H&M a ajuns la vânzări de 381,5 mil. lei (86,3 mil. euro).
Marele atu al suedezilor – la fel de eficient în criză ca în perioadele de boom – nu rezidă atât în agresivitatea cu care se extind, cât în algoritmul şi ritmul după care o fac. Rotirea rapidă a ofertei, tradusă printr-un control strict asupra întregului lanţ, de la producţie până la vânzare, e cheia businessului. De la design până la raft nu trec mai mult de trei săptămâni, iar hainele nu stau în magazin mai mult de o lună. În plus, H&M are preţuri mai mici şi îşi asociază imaginea cu cea a unor vedete de renume pentru a-şi face reclamă.
Valoarea estimată a pieţei locale de modă – îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii livrate de producători şi retaileri, fie ei români sau străini – este de circa un miliard de euro.