”În ce sector locuiți? Anul trecut, de câte ori ați vizitat IKEA? Mai puțin de 20 de ori?”. Sunt întrebările pe care angajații de la casă ai magazinului IKEA le pun zilele acestea fiecărui client. Răspunsurile îi vor ajuta pe oficialii companiei să decidă unde ar putea fi deschis al doilea magazin din Capitală.
”Astfel, ne vom da seama în ce zone locuiesc bucureștenii care au fost cei mai interesați de magazinul nostru anul trecut, unde există mai multă cerere. Cu siguranță, urmează să fie deschis un al doilea magazin”, a subliniat un angajat al retailerului suedez de mobilă.
Oficialii companiei nu au dat amănunte legate de o anumită zonă pe care o au în vedere, până în prezent, însă aceste întrebări lasă de înțeles că următorul magazin ar putea fi deschis tot în Capitală. În mod cert, încă sunt realizate studii de piață pentru a lua cea mai bună decizie. ”Nu știm încă în ce oraș va fi următorul magazin. Sunt 20 de parametri pe care-i avem în vedere. Și încă studiem”, spunea Cornel Oprișan, retail manager al companiei, într-un interviu anterior pentru Capital.
Potrivit acestuia, pentru un magazin IKEA ar fi nevoie de zece hectare de teren. Cu un singur magazin, IKEA a avut 2,8 milioane de oameni care i-au călcat pragul, 99% dintre ei fiind consumatori finali.
Aceștia au cumpărat 11 milioane de produse. În anul de catalog 2011, aproximativ 60% din produsele vândute au fost cele de mobilier, cele mai cumpărate fiind corpurile de bucătărie, cu peste 41.000 de bucăți.
În total, magazinul din Băneasa a raportat vânzări de 84,5 milioane de euro (361,8 mil. lei) în anul de catalog 1 septembrie 2010 – 31 august 2011, cu 10,5% mai mult față de anul precedent.