Vânzările auto în China au urcat semnificativ luna trecută, pe fondul redresării celei de-a doua mari economii a lumii, după încetinirea înregistrată în trimestrul doi, a anunţat, marţi, Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), anunţă Bloomberg
Livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au crescut în august cu 11%, ajungând la 1,35 milioane de unităţi pe cea mai mare piaţă auto din lume. Analiştii se aşteptau ca luna trecută să fie vândute în China 1,36 milioane de unităţi.
‘Suntem încrezători că vânzările de SUV-uri vor înregistra o creştere solidă în China. Rata de penetrare este scăzută’, a explicat Cheam Tze Shen, analist la CIMB, în Hong Kong.
În primele opt luni din acest an, vânzările auto pe piaţa chineză au crescut cu 11,8%, în grafic pentru a se înregistra avansul de 7% al vânzărilor anuale, estimat de Asociaţia Producătorilor Auto din China în ianuarie.
În perioada ianuarie-august 2013, vânzările Ford în China au urcat cu 50%, în timp ce General Motors a raportat un avans de 10,7%. Vânzările producătorilor auto din Japonia pe piaţa chineză au scăzut în primele opt luni din acest an, din cauza disputelor teritoriale dintre cele mai importante economii asiatice.
CAAM estimează că, în 2013, vânzările totale de vehicule în China vor depăşi pentru prima dată 20 de milioane de unităţi, datorită urbanizării şi majorării veniturilor.
Deşi ritmul de creştere a vânzărilor a încetinit în ultimii ani, firma de cercetare de piaţă J.D. Power estimează că, în 2018, consumatorii chinezi ar urma să cumpere până la 35 de milioane de autoturisme pe an.