Stilul de viață cu accent pus pe carieră, presiunea timpului și pretențiile în creștere ale românilor determină dezvoltarea și la noi a nișei de servicii premium de dating pentru singles.
Deși dominată de serviciile de dating online, piața românească se dezvoltă rapid și pe segmentul offline, mai ales datorită categoriei premium de persoane singure care își doresc să petreacă mai mult timp socializând în locuri ce permit interațiunea directă.
Cea mai nouă platformă de acest gen este dezvoltată de rețeaua socială offline pentru singles Let’s Meet: se numește Faces și se adresează oamenilor de afaceri, profesioniștilor din diverse medii, managerilor de top, personalităților puternice.
’’Oamenii sunt diferiți și cei mai mulți dintre ei știu foarte clar ce își doresc. Am decis extinderea cu această platformă specializată tocmai pentru a da posibilitatea membrilor să decidă prin vot cu cine vor să se întâlnească și să socializeze la evenimentele noastre. Ne așteptăm ca Faces să atragă cel puțin 500 de membri în următoarele șase luni, oameni single, frumoși și de succes’’, spune Patrick Nordstjærne, danezul care a fondat la începutul anului trecut rețeaua Let’s Meet, după modelul comunităților similare ce au un succes foarte mare înafară.
În cele zece luni de activitate, Let’s Meet a adunat aproape 800 de persoane singure numai în București, Capitala fiind considerată, de altfel, cea mai mare dintre cele șase comunități în dezvoltare din România.
Pe scurt, cum funcționează? Let’s Meet organizează evenimente diverse care reunesc de câteva ori pe lună între 50 și 100 de singles pentru diverse activități de socializare.
Serviciile premium de dating, o nișă cu potențial
În ultimii ani, schimbările sociale din România au dus la conturarea mult mai precisă a unei categorii ”premium” de persoane singure pentru care dating-ul online nu este o metodă eficientă și atractivă de căutare a unui partener, din cauza lipsei de control al informațiilor despre membrii site-urilor de dating, spun sociologii.
Potrivit unui studiu realizat de agenția de matchmaking Umbrella For Two, sistemele online de dating ocupă în continuare mai bine de 80% din piață, însă nevoia de servicii personalizate este din ce în ce mai bine conurată în rândul clienților.
’’Uneori aceștia preferă să plătească sume considerabile pentru ca un matchmaker să efectueze activități discrete de headhunting și să identifice partenerul potrivit’’, spune Oana Totora, Managing Partner Umbrella For Two. Astfel, conform estimărilor agenției, în România există peste 600 de mii de persoane necăsătorite în zona clasei superioare și clasei medii superioare, dintre care peste 185 de mii numai în București.
Piața locală de dating este însă departe de a fi matură, comparative cu piețele vestice. ’’În România suntem la stadiul la care piața trebuie educată. Foarte multor persoane le lipsește deschiderea și relaxarea de a merge în medii în care pot cunoaște persoane diverse, le lipsește preocuparea pentru confortul lor personal, emoțional. Românii se preocupă prea mult de ceea ce ar spune cei din jur. Însă, deși destul de lent, lucrurile se schimbă și mă aștept ca această industrie să înregistreze rate de creștere constante’’, mai spune Patrick Nordstjærne.
În general, cei care participa la evenimentele Let’s Meet sunt persoane lipsite de prejudecăți, cu încredere în sine, fie că vorbim de angajați în corporații, liber profesioniști, middle manageri sau șefi de companii. De asemenea, circa 5% dintre aceștia sunt străini.
Tarifele percepute pentru serviciile premium de dating diferă în funcție de tipul lor. În cazul evenimentelor de socializare Let’s Meet taxele de participare sunt de câteva zeci sau sute de lei în funcție de tipul petrecerii și de activitățile incluse. Dacă vorbim despre serviciile complexe de ”head and heart hunting” oferite de agenția de matchmaking Umbrella For Two, acestea sunt cuprinse între 250 și 800 de euro.