Potrivit acestuia, banii europeni trebuie să intre în industrii inovative, creative, care să aducă plus valoare.
„Sunt 80 de miliarde de euro, bani foarte mulţi, aproape de jumătate din PIB-ul României. Realizarea pe care a avut-o preşedintele (Klaus Iohannis, n.r.) şi echipa domniei sale este foarte importantă şi binevenită şi, din punctul meu de vedere, foarte bine apreciată. Pe de altă parte, trebuie spus un lucru: toţi aceşti bani trebuie băgaţi în industrii inovative, creative, în Artificial Intelligence, în industrii care să aducă plus valoare mare.
E-commerce-ul poate să fie un acest gen de activitate. Dacă nu vom fi suficient de capabili să cheltuim aceşti bani pe lucruri care să fie replicatoare de bunăstare, să aducă în continuare bani cât mai mulţi, cu cât mai multă inteligenţă şi cu cât mai mult adaos comercial ne va fi nouă greu. Cam 34 de miliarde de euro din cele 80 de miliarde ar trebui să vină către partea economică directă, către IMM-uri, dar şi către cei mari. O să fie programe în continuare şi pentru marii contribuabili.
De asemenea, o mare parte din sumă se va duce către drumuri, şcoli, spitale. Este momentul în care trebuie să ieşim cât mai mult pe pieţele internaţionale şi să arătăm că suntem buni, noi, ca firme româneşti”, a subliniat Rogojinaru.
Trebuie să știm către ce vrem să mergem
Totodată, oficialul a mai precizat că îşi doreşte înfiinţarea Fondului de investiţii naţional „de aşa manieră încât de acolo să putem să ajutăm”. De asemenea, acesta a mai subliniat faptul că prin Planul economic de dezvoltare al României „ştim către ce vrem să mergem, cum vrem să mergem şi cât costă”.
„Sper din tot sufletul să reuşim să facem acel fond de investiţii naţional de aşa manieră încât de acolo să putem să ajutăm. Există o discuţie prin care statul să vină în business prin achiziţionare de părţi sociale la marile companii atunci când au probleme. Şi plecăm de la exemplul Franţei, cu Renault. Când Renault a avut probleme, statul francez a cumpărat 65% din acţiuni şi pe urmă, uşor-uşor, a început să le revândă după ce compania s-a pus pe picioare.
Avem şi acest Plan economic de dezvoltare, ştim către ce vrem să mergem, cum vrem să mergem şi cât costă”, a menţionat Liviu Rogojinaru, la videoconferinţa organizată de publicaţia Profit.ro.