Producția puternică de telefoane inteligente (smartphones), pe segmentul cărora grupul sud-coreean este cel mai mare câștigător din lume, și îmbunătățirea prețurilor la chip-uri au slăbit îngrijorările că ritmul de creștere a câștigurilor ar putea încetini anul acesta, ceea ce alimentează acțiunile Samsung să atingă niveluri record.
“Note”, noua sursă principală de câștiguri
Înaintea rezultatelor trimestriale finale care vor fi publicate pe 25 ianuarie, Samsung a spus marți că estimează pentru perioada octombrie-decembrie un profit operațional în creștere cu 89% (față de trimestrul similar din 2011), până la 8,8 trilioane de won (8,3 miliarde dolari), depășind astfel estimarea medie de 8,7 miliarde won a celor 16 analiști chestionați de Reuters.
Câștigul operațional ar fi cu 8,6% peste precedentul record înregistrat în perioada iulie-septembrie.
Totodată, compania estimează că vânzările sale din cel de-al patrulea trimestru au fost de 56 trilioane de won (52,6 miliarde dolari).
Valoarea totală a acțiunilor Samsung, de 230 miliarde dolari, a urcat cu 44% în 2012, depășind cu mult avansul de 9% al bursei coreene și bătând câștigul de 31% al acțiunilor Apple.
Livrările de Galaxy S III, dispozitivul fanion al Samsung, care a preluat de la iPhone 4S în trimestrul al treilea coroana de cel mai bine vândut smartphone din lume, ar putea scădea la aproximativ 15 milioane, de la 18 milioane în perioada iulie-septembrie.
Dar vânzările de telefoane-tabletă Galaxy Note II, denumite și “phablets”, sunt estimate la aproximativ 8 milioane, ceea ce ar fi de ajuns ca livrările totale de smartphone-uri să se cifreze la circa 63 milioane, estimeză analiștii.
Diversitatea, cheia câștigurilor Samsung
Au existat chiar speculații cum că Samsung va lansa următoarea generație de Galaxy S în primul trimestru, posibil cu ecran indestructibil și cu rezoluție HD de 440 de pixeli pe inch, precum și cu o cameră mai bună și un procesor mai puternic.
În timp ce Apple depinde de un singur model de smartphone, de iPhone, Samsung acoperă întregul spectru de piață cu dispozitive de la cel mai scump la cel mai ieftin.
Grupul sud-coreean a avut în acest an 37 de modele, ceea ce i-a permis să își crească cota de piață la 35% în trimestrul III, potrivit to Mirae Asset Securities, în timp ce HTC Corp a venit cu 18 modele, Nokia cu 9, LG Electronics cu 24, iar Apple doar cu iPhone 5.
Samsung este de așteptat să își mărească avansul față de Apple în acest an, pe baza diversificării produselor, potrivit specialiștilor în cercetare de piață de la Strategy Analytics.
Ei prognozează că Samsung va vinde 290 milioane de smartphone-uri, în urcare puternică de la nivelul estimate de 215 milioane pentru 2012. În același timp, analiștii văd vânzările Apple atingând 180 milioane de smartphone-uri, în urcare cu o treime de procent față de ultimul an.