Raportul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), privind înmatriculările de autoturisme din prima jumătate a anului în Europa, arată clar tendinţa descendentă a pieţelor din statele est-europene membre ale Uniunii Europene.

Astfel, în timp ce în ţări precum Portugalia (+57,7%), Irlanda (+43,2%), sau Danemarca (+32,7%), înmatriculările se află pe un puternic trend ascendent, în Ungaria piaţa a scăzut cu 43,8%, iar în Bulgaria cu 43,2%. Nici România nu stă deloc bine în acest clasament înregistrând o scădere de 41,5% faţă de primul semestru al anului trecut. Şi asta în timp ce piaţa totală de autoturisme din statele UE şi EFTA a crescut cu 0,2%.

În ciuda unei scăderi de 28,7%, piaţa germană rămâne lidera înmatriculărilor cu 1.468.791 unităţi, urmată de Franţa (1.212.436 unităţi) şi Italia (1.163.602 unităţi).

În aceeaşi perioadă, în România au fost înmatriculate doar 36.636 autoturisme. În clasamentul grupurilor auto, lider este Volkswagen cu 1.525.560 unităţi (-1,8% faţă de primul semestru din 2009). Locul secund este ocupat de PSA Peugeot-Citroen cu 945.962 unităţi (+6,8%), iar pe trei se află acum Renault cu 642.383 unităţi (+20,1%).

Grupurile Nissan, Land Rover şi Renault au înregistrat cele mai mari creşteri ale înmatriculărilor, în timp ce scăderile cele mai importante aparţin grupurilor Honda, Suzuki şi Chrysler.

Cu o creştere de 17,9%, marca autohtonă Dacia a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă de la 1,6% la 1,9%. Numărul total de autoturisme Dacia înmatriculate în statele UE în perioada ianuarie-iunie 2010 a fost de 137.355.

Detalii despre evoluţia sau, mai degrabă, involuţia pieţei auto româneşti precum şi despre mărcile care au reuşit să învingă criza sau cele care au pierdut cotă de piaţă puteţi citi în revista Capital care apare luni, 19 iulie.