Ungaria este în proces de construire a celui mai mare pod peste Dunăre. S-a înregistrat un progres semnificativ al lucrărilor la această construcție spectaculoasă. Bariera de protecție de la pilonul numărul 5 al podului peste Dunăre, construit de compania Duna Aszfalt, a fost montată. Betonul este turnat sub apă. În paralel, lucrările de excavare pentru structura podului din zona inundabilă de pe partea stângă sunt deja în curs de desfășurare.

În Ungaria, un nou pod peste Dunăre este în curs de construcție în zona Kalocsa și Paks de către compania Duna Aszfalt Zrt. Lucrările, finanțate de Agenția de Dezvoltare a Infrastructurii Naționale, au început în primăvara anului 2021. La începutul lunii februarie 2022, placa de oțel legată de stâlpul 5 al podului a fost deja ridicată cu succes. Duna Aszfalt Zrt lucrează la acest proiect împreună cu Hídepító Zrt, care acționează în calitate de subcontractant.

pod Dunare Ungaria
SURSA FOTO: Romania TV

S-a ridicat un pod temporar cu structură de oțel

Înainte de începerea lucrărilor efective, realizarea acestui proiect a implicat o mobilizare complexă pe șantier. După pregătirea obișnuită a terenului, s-au construit căi de acces și zone de asamblare care conectează infrastructura la terasamentul de protecție împotriva inundațiilor.

Pentru a asigura condiții de lucru optime, ungurii au creat insule artificiale temporare în jurul digurilor. Un pod temporar cu structură de oțel a fost ridicat. De asemenea, au fost construite poduri flotante, furnizând acces către digurile de pe albia râului.

Reprezentanții Duna Group au declarat că în timpul lucrărilor de foraj pentru piloți s-au introdus 1.400 de metri liniari de piloți. u fost instalați și 6.200 de metri pătrați de palplanșe în câmpia inundabilă și pe albia râului. De asemenea, elementele ascendent montate pe suporturile 2 și 3 de pe malul stâng, împreună cu structura de beton armat a grinzii pentru fixarea pilonilor suportului 9 de pe malul drept, au implicat utilizarea a 1.800 de metri cubi de beton.

Ungaria depune eforturi susținute pentru finalizarea proiectului

”Recent au fost finalizate lucrările de forare a piloților pentru al 5-lea stâlp al podului de albie, după care elementul de oțel al peretelui de strajă a putut fi ridicat pe 10 februarie”, au spus cei de la Duna Group.

În prezent, lucrările sunt în desfășurare pentru piloții suportului al 6-lea. Se planifică montarea a 1100 de metri cubi de beton subacvatic pentru suportul al 5-lea. Producția elementelor din oțel destinate podului situat în lunca stângă a fost finalizată la uzina din Polonia.

De la începutul proiectului de construcție a podului peste Dunăre în Ungaria, producția elementelor din oțel a fost realizată la uzina Grupului Duna din Polonia.  În cadrul întregului proiect, se estimează fabricarea și instalarea a aproximativ 6.500 de tone de structuri noi din oțel.

Lucrările la structura podului progresează în etape

Conform planului, asamblarea la fața locului a structurii podului din zona inundabilă de pe malul stâng este finalizată în proporție de aproximativ 50%. Structura sudată a parcurs deja cu succes 6 etape de construcție. În același timp, lucrările la structura podului progresează în etape și au acoperit aproximativ 220 de metri, apropiindu-se de locația planificată între primul cap de pod și a patra culee.

În ianuarie 2022, s-a început construcția substructurilor podului din zona inundabilă de pe malul drept.