Ungaria a anunțat inaugurarea unui terminal feroviar East-West Gate chiar la graniță cu Ucraina cu scopul de a facilita fluxul grânelor spre marea Adriatică. De asemenea, terminalul este o noutate în domeniul tehnologiei verzi, acesta va funcționa prin alimnetarea cu energie verde.
Ungaria devine o forță: A inaugurat cel mai mare terminal feroviar intermodal din Europa
Ministrul ungar de Externe şi al Comerţului, Peter Szijjarto, a inaugurat, marţi, 18 octombrie, un terminal feroviar intermodal la Fenyeslitke, în apropiere de granița cu Ucraina. Realizarea proiectului a costat în jur de 30 miliarde de forinţi (73 milioane de euro), a relatat MTI.
În cadrul discursului pe care l-a ținut la ceremonia de inaugurare, Peter Szijjarto a afirmat că terminalul inaugurat va juca un „rol enorm” în facilitarea exporturilor de grâne din Ucraina spre rutele comerciale din Marea Adriatică. Capacitatea de transbordare a terminalului va ajunge până la 800 de tone de cereale pe oră.
De asemenea, capacitatea anuală urmând să ajungă la 1 milion de containere, a precizat ministrul ungar, Peter Szijjarto.
Terminalul East-West Gate este cel mai mare și modern din Europa
Oficialul a mai precizat că terminalul intermodal feroviar, care este cel mai mare şi mai modern din Europa, a fost construit în timp record prin implicarea soluţiilor digitale. Terminalul va permite încărcarea simultană, rapidă şi în siguranţă a patru trenuri cu o lungimea de 740 metri, a evidențiat ministrul ungar.
Conform declarațiilor acestuia, în jur de 500 de persoane vor fi angajate la terminalul recent inaugurat East-West Gate (EWG).
East-West Gate va funcționa în baza tehnologiei verzi
Potrivit materialului de presă distribuit în urma evenimentului de deschidere, East-West Gate va fi primul terminal intermodal care va funcționa în baza tehnologiei verzi. Acesta va folosi, de asemenea, propria reţea 5G pentru comunicaţii interne şi operarea dispozitivelor sale tehnologice.
Instalaţia va fi alimentată cu energie verde, în conformitate cu strategia UE în ceea ce privește transportul feroviar şi clima. Un parc solar de înaltă performanţă şi un sistem de pompare a căldurii vor furniza energie electrică, iar în zona terminalului vor fi utilizate numai echipamente de tracţiune şi maşini electrice.