Ungaria sfidează din nou UE! Ministrul maghiar de Externe, Peter Szijjarto, a declarat că Budapesta va vota împotriva impunerii de taxe vamale europene asupra automobilelor electrice din China.
Ungaria se opune taxelor vamale, anunță Peter Szijjarto
Marți, pe 24 septembrie, Ungaria a anunțat, prin intermediul Ministerului de Externe de la Budapesta, că va vota împotriva impunerii de către Uniunea Europeană a unor taxe vamale asupra automobilelor electrice din China. De asemenea, cel mai mare producător chinez de mașini electrice, BYD, va construi în Ungaria prima sa fabrică într-o țară membră a UE.
„Ungaria se opune taxelor vamale, va vota împotriva introducerii taxelor vamale şi sperăm că în următorii ani vom putea realiza o cooperare economică civilizată, liniştită şi respectuoasă reciproc cu China”, a declarat ministrul de externe ungar, Peter Szijjarto, potrivit unui comunicat citat de EFE.
Conform lui Peter Szijjarto, Comisia Europeană invocă interesele producătorilor europeni, însă ministrul ungar susține că aceștia „protestează împotriva creșterii taxelor vamale”, deoarece sunt activi pe piața chineză și ar putea fi afectați de eventualele măsuri comerciale de retorsiune din partea Chinei.
În opinia sa, dacă Uniunea Europeană vrea să își sporească competitivitatea, nu poate aborda China ca pe un rival.
Comisia Europeană a justificat impunerea taxelor vamale prin ajutoarele de stat pe care Beijingul le oferă companiilor chineze, ceea ce conduce la o situație de concurență neloială, permițând producătorilor chinezi să își vândă produsele la prețuri artificial scăzute.
Comisia consideră că acțiunile sale sunt conforme cu regulile Organizației Mondiale a Comerțului (OMC). De asemenea, Bruxelles-ul și-a reafirmat disponibilitatea de a căuta o soluție negociată cu Beijingul, angajându-se să „mențină deschise canalele de comunicare la nivel ministerial” cu China.
China construiește o fabrică de vehicule electrice în Ungaria
Guvernul condus de premierul conservator Viktor Orban a anunțat în 2014 o politică de „deschidere către Est”, căutând să dezvolte relații mai strânse cu marile puteri asiatice, inclusiv China, și prezentându-se ca o punte între Orient și Occident.
În ultimii ani, Ungaria a anunțat o serie de investiții din partea producătorilor de vehicule electrice și baterii, printre care se numără companiile chineze CATL și EVE. Societatea Contemporary Amperex Technology (CATL) intenționează să investească aproximativ 7,3 miliarde de euro în Ungaria pentru o fabrică ce ar putea începe producția încă din anul 2026.
De asemenea, cel mai mare producător chinez de mașini electrice, compania BYD, va deschide în orașul ungar Szeged prima sa unitate de producție dintr-o țară membră a Uniunii Europene. Potrivit presei locale, în primul trimestru al acestui an, producția de baterii a companiilor din Ungaria a scăzut cu 17%, din cauza diminuării cererii globale.