Fiind economia emergenta cea mai lovita de criza financiara globala, Ungaria cauta solutii pentru a face rost de bani. Cea mai la indemana solutie pentru a atrage bani din afara este reprezentata de turism.
Agentia maghiara pentru promovarea turismului a anuntat ca intentioneaza sa puna in acest an un accent mai mare pe programul „Budapest Winter Invitation”. Programul are scopul de a atrage mai multi turisti intr-un sezon in care hotelurile din capitala Ungariei erau aproape goale. De asemenea, autoritatile mizeaza nu numai pe cazare si pe cheltuielile pe care turistii le vor face in perioada sederii. Din calculele agentiei, hotelurile ar urma sa incaseze de la turisti patru miliarde de forinti (15,55 milioane de euro) in acest an. Presedintele agentiei, Akos Niklai precizeaza ca 62 de hoteluri si 11 servicii turistice vor face parte din program.
Programul are un buget de 135 milioane de forinti (52 milioane euro), banii provenind de la oficiul de turism (100 milioane forinti), iar companiile de turism implicate vor aduce restul sumei. Programul a mai fost aplicat si in ultimii doi ani, rezultatele fiind 25.000 de nopti platite in 2006/2007 si 50.000 de nopti platite in 2007/2008.
Sursa: Vilaggazdasag