Ungaria adoptă măsuri mai dure pentru vehiculele periculoase și șoferii care încalcă regulile

Ungaria adoptă măsuri mai dure pentru vehiculele periculoase și șoferii care încalcă regulile. Guvernul de la Budapesta introduce noi reglementări menite să îmbunătățească siguranța rutieră și să gestioneze problema vehiculelor abandonate și parcate necorespunzător pe drumurile naționale.

Potrivit unui proiect de lege postat pe site-ul guvernului, regulile propuse vor împuternici autoritățile să îndepărteze și depoziteze și, dacă este necesar, să le vândă sau să le arunce, dacă amenință siguranța traficului sau împiedică activitățile de întreținere a drumurilor, relatează presa locală.

Noile reglementări clasifică mașinile în mai multe tipuri:

Vehicule neidentificabile

Acestea sunt mașini abandonate care nu au plăcuțe de înmatriculare sau orice semne de identificare, ceea ce face imposibilă stabilirea proprietarului.

Mașini abandonate

Vehiculele staționare, cu șoferul absent la fața locului, în situații în care provoacă obstacole sau un pericol iminent.

Ungaria, harta, Budapesta
SURSA FOTO: Dreamstime

Vehicule lăsate în afara zonelor locuite

Mașini care au stat pe șosea, în special în afara zonelor locuite, pentru o perioadă de cel puțin 72 de ore.

Mașini periculoase

Reguli în Ungaria. Vehicule care sunt parcate într-o manieră care pune în pericol siguranța rutieră, obstrucționează activitățile de gestionare a drumurilor sau interferează cu verificările și întreținerea drumului.

Proiectul de lege prevede responsabilitățile și procedurile administratorilor de drumuri, detaliind modul în care aceștia pot recupera legal aceste mașini, costurile implicate și procesele ulterioare de depozitare și eliminare.

De asemenea, definește domeniul de aplicare a „asistenței rutiere”, care poate include servicii precum furnizarea de combustibil sau pornirea vehiculelor cu ajutorul bateriilor externe.

Taxe pentru serviciile specifice

Reguli în Ungaria. Odată ce un vehicul este recuperat, acesta va fi dus într-o zonă de depozitare care a fost desemnată de autorități. Proprietarul mașinii poate recupera vehiculul plătind costurile aferente ridicării și depozitării.

Dacă mașina nu este revendicată, poate fi scoasă la licitație sau predată unui depozit de deșeuri. Legea prevede taxe specifice pentru diverse servicii cu următoarele (prețuri până la 1800 kg / 3500 kg greutate totală):

Asistență rutieră: HUF 39.000 / 46.800 (EUR 99 / 119)

Mutarea vehiculului pentru până la 2 pasageri: HUF 46.800 / 58.500 (EUR 119 / 149)

Mutarea vehiculului pentru 2-5 pasageri: HUF 46.800 / 58.500 (EUR 119 / 149)

Mutarea remorcilor sau a rulotelor suplimentare: 27.300 / 31.200 HUF (69 / 79 EUR)

Recuperarea mașinii asistată de o macara pentru mașini care nu pot fi conduse: 78.400 / 117.000 HUF (199 / 298 EUR)

Taxe zilnice de depozitare: 3.190 EUR pe vehicul

Legea subliniază necesitatea acestor măsuri, invocând pericolele inerente pe care le prezintă mașinile staționate pe drumurile de mare viteză, în special în zonele fără iluminare adecvată.

Reglementările urmăresc să protejeze siguranța publică și a proprietății, pentru ca infrastructura rutieră să rămână sigură și operațională. În plus, această abordare cuprinzătoare reflectă angajamentul guvernului de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a menține eficiența autostrăzilor naționale prin gestionarea problemei mașinilor abandonate.