Planul Ungariei devine realitate

China a deschis o nouă cale ferată către Ungaria și Serbia, oferind Beijingului un traseu proaspăt pentru exporturile sale către Europa. La scurt timp după călătoria lui Xi Jinping în Ungaria și Serbia, China face publică această veste.

Recent, China a stabilit o nouă conexiune comercială cu Europa prin deschiderea căii ferate Shijiazhuang-Ungaria-Serbia. Această veste a fost anunțată de China Radio International – Secția Română, o entitate media sub controlul Beijingului, la începutul săptămânii.

Trenurile vor pleca din China săptămânal și vor parcurge o distanță de peste 7.300 de kilometri până la Budapesta. Călătoria va dura cel puțin 18 zile.

”Ruta feroviară Shijiazhuang-Ungaria-Serbia pentru trenurile de marfă China-Europa a fost pusă în funcţiune la data de 9 Mai 2024. Săptămânal, un tren de marfă va pleca din Shijiazhuang, provincia Hebei, spre destinaţii europene. Primul tren, plecat la 9 mai, va ajunge la Budapesta la data de 27 mai. Deschiderea rutei evidențiază funcţionarea normală a trenurilor de marfă China-Europa, care leagă regiunea Beijing-Tianjin-Hebei de Ungaria şi Serbia”, a transmis China Radio International.

China
SURSA FOTO: Dreamstime

Criza din Marea Roșie resuscitează tranzitul feroviar de marfă China-Europa prin Rusia

Atacurile Houthi  în Marea Roșie au dat o a doua suflare tranzitului de mărfuri auto din China către Europa, potrivit monopolului feroviar de stat, Căile Ferate Ruse (RZD).

Ruta a fost folosită în mod activ în anii precedenți pentru livrarea de produse auto.

În primul trimestru al anului 2024, tranzitul de containere China-Europa prin teritoriile Rusiei, Kazahstanului și Belarusului a percutat cu 44% față de anul precedent. Acesta a ajuns la 90.000 TEU, potrivit lui Alexey Shilo, director general adjunct al RZD.

Este de așteptat ca această tendință să se accentueze în următoarele luni. Shilo a declarat că RZD anticipează că fluxurile de marfă vor crește cu 30-40% peste volumele din anul precedent. De asemenea, el precizează că au existat mulți factori care au făcut ca ruta să fie atractivă pentru expeditori înainte de embargoul din 2022.

Ruta feroviară China-Europa este un câștigător clar în ceea ce privește viteza. Ea este de trei ori mai rapidă decât rutele maritime prin Marea Roșie și Canalul Suez. Acestea au fost recent afectate de atacurile Houthi.

În comparație cu rutele maritime,  livrarea de tranzit pe calea ferată este de aproape cinci ori mai rapidă, a precizat Shilo.

Economiile de timp au fost factorul cheie care a împins companiile chineze și europene să pună din nou ochii pe căile ferate rusești.

„Din punctul de vedere al mărfurilor scumpe și al celor care necesită o aprovizionare urgentă, unde timpul de livrare este primordial, ruta noastră rămâne cea mai atractivă”, a indicat Shilo.