Un atac fără precedent a avut loc săptămâna aceasta în Ungaria, unul dintre cele mai mari din istorie, după cum au recunoscut şi specialiştii. Cine a suferit cel mai mult de pe urma incidentului recunoscut abia sâmbătă?
Probleme pentru mai multe bănci şi servicii de telecomunicaţii din Ungaria: acestea şi-au oprit, joi, pentru scurt timp activitatea, în urma unui atac informatic lansat de pe servere din Rusia, China şi Vietnam, a anunţat sâmbătă grupul de telecomunicaţii Magyar Telekom, potrivit Reuters.
Unul dintre cele mai mari atacuri cibernetice înregistrate vreodată în Ungaria
Magyar Telekom transmite atacul cibernetic a fost unul de tip DDoS (Distributed Denial of Service), în cadrul căruia hackeri încearcă să inunde o reţea cu un volum neobişnuit de mare al traficului de date în ideea de a paraliza reţeaua. Magyar Telekom a precizat că, în momentul atacului, volumul traficului de date a fost de 10 ori mai mare faţă de cel înregistrat în mod normal într-un eveniment de tip DDoS.
„Aceasta înseamnă că a fost unul dintre cele mai mari atacuri cibernetice înregistrate vreodată în Ungaria, atât în ceea ce priveşte mărimea cât şi complexitatea”, a informat Magyar Telekom.
„Hackeri din Rusia, China şi Vietnam au încercat să lanseze un atac de tip DDoS asupra instituţiilor financiare din Ungaria, dar în paralel au încercat să inunde şi reţeaua Magyar Telekom”, a adăugat compania de telecomunicaţii.
Atacul a ţintit şi OTP Bank, cea mai mare bancă din Ungaria
Atacul cibernetic de joi s-a derulat în mai multe valuri şi a perturbat serviciile unor bănci ungare precum şi serviciile Magyar Telekom din unele părţi ale capitalei Budapesta, după care a fost respins de operatorul de telecomunicaţii, potrivit Agerpres.
OTP Bank, cea mai mare bancă din Ungaria, a confirmat că a fost afectată de atacul cibernetic.
„Joi, a avut loc un atac de tip DDoS asupra sistemelor telecom care deservesc unele servicii bancare. Am respins această încercare împreună cu Magyar Telekom, care a fost şi ea afectată, iar scurtele întreruperi înregistrate de unele din serviciile noastre au fost rezolvate până joi după-amiază”, se arată într-un comunicat al grupului bancar.