Grupul UniCredit a inaugurat astăzi parteneriatul pe trei ani cu UEFA Champions League, prin găzduirea evenimentului de lansare a UEFA Champions League Trophy Tour la Milano, un proiect spectaculos, care oferă pasionaţilor fotbalului şi publicului larg posibilitatea să vadă trofeul şi să intre în atmosfera efervescentă a celei mai prestigioase competiţii europene inter-cluburi.
Începând de astăzi şi până pe 20 septembrie, Piaţa Domului, aflată în centrul istoric al oraşului, va fi decorul Trophy Tour Village. Acesta va reprezenta un punct de atracţie gratuit, unde vizitatorii vor putea să exploreze lumea fascinantă a UEFA Champions League.
După ce vor parcurge „tunelul jucătorilor”, vizitatorii vor pătrunde într-un spaţiu expoziţional captivant, reunind fotografii, scurte filme şi efecte multi-media prin care se evocă marile competiţii, golurile şi momentele memorabile din fotbalul de clasă mondială. „Peretele eroilor” este dedicat celor mai buni jucători din toate timpurile, ai Cupei Europene şi ai succesoarei sale, UEFA Champions League, iar ecranele video mari readuc, de asemenea, în prim plan secvenţe magice din prestigioasa competiţie.
La conferinţa de presă de lansare a acestui eveniment au luat parte reprezentanţi ai Grupului UniCredit, ai UEFA şi ai autorităţilor locale din Milano, precum şi celebrităţi ale fotbalului mondial, ca Luís Figo şi Franco Baresi. Conferinţa a avut loc în această dimineaţă în Piaţa Domului, în camionul care va găzdui UEFA Champions League Trophy Tour.
Paolo Fiorentino, Deputy CEO la Grupul UniCredit, a arătat că „datorită UniCredit, Trofeul este expus în faţa publicului milanez pentru prima dată de la Finala din anul 2001. Lumea va putea să fie în preajma trofeului şi să trăiască nemijlocit emoţia acestui eveniment, ce îi reuneşte nu doar pe iubitorii fotbalului, ci şi pe pasionaţii de sport din mai multe ţări.” Sponsorizarea UEFA Champions League, a explicat el, „reprezintă un pas important în dezvoltarea mărcii noastre în Europa deoarece, prin intermediul impactului său global, UniCredit va câştiga vizibilitate şi notorietate pe termen lung.”
Rob Faulkner, UEFA Head of Communications, a adăugat: „Cu ajutorul UniCredit, un grup cu o puternică prezenţă europeană, în special în Europa Centrală şi de Est, UEFA Champions League va continua să-şi dezvolte marca în regiune, iar UEFA Trophy Tour este o iniţiativă-cheie în această direcţie.” Rob Faulkner consideră că parteneriatul este benefic pentru ambele părţi. „Suntem, de asemenea, încrezători că UEFA Champions League, o competiţie sportivă de top, va sprijini UniCredit în dezvoltarea şi creşterea notorietăţii mărcii şi a identităţii sale.”
Alan Rizzi, consilier sportiv la primăria Milano, a declarat: „Este o mare onoare pentru oraşul nostru să găzduiască UEFA Champions League Trophy Tour şi suntem încântaţi că UniCredit şi UEFA au ales, pentru evenimentul de lansare, Milano, care în acest an a fost declarat şi Capitală Europeană a Sportului. Susţinerea noastră faţă de evenimentele sportive majore nu se va opri aici, deoarece sperăm să găzduim pe viitor finala Champions League pe stadionul Meazza.”
Trofeul UEFA Champions League va vizita şi oraşele Zagreb (Croaţia), între 25-26 septembrie, Bucureşti (România), între 3-4 octombrie, Budapesta (Ungaria), între 10-11 octombrie, înainte de escala finală – Sofia (Bulgaria), între 17-18 octombrie. Un al doilea grup de ţări va fi vizitat în anul 2010, iar al treilea, în 2011.
Turneul reprezintă una dintre principalele iniţiative ale UniCredit, din cadrul parteneriatului pentru sponsorizarea pe trei ani a UEFA Champions League, o iniţiativă strategică ce va permite UniCredit să-şi crească vizibilitatea ca grup bancar european cu rădăcini puternice în 22 de ţări. Prin intermediul sponsorizării UEFA Champions League, UniCredit va derula o serie de iniţiative sociale, în colaborare cu autorităţile locale din ţările unde este prezent, care vor întări sentimentul apartenenţei la Grup al tuturor angajaţilor săi.