„Mare parte a investiţiilor au mers în proiecte de economisire a consumului de energie”, a ţinut să sublinieze Marc Desefans, preşedintele Unilever South Central Europe, la evenimentul de lansare a „Planului pentru un stil de viaţă durabil”, prin care compania îşi propune ca, până în,2020, să reducă impactul operaţiunilor sale de producţie asupra mediului, odată cu creşterea şi dezvoltarea business-ului.
În fabrica de la Ploieşti – „un punct strategic atât pentru produsele alimentare de larg consum, cât şi pentru detergenţii de rufe” – lucrează 335 de angajaţi. În total, compania are 600 de angajaţi în România.
În ce măsură au fost afectate de contextul economic general afacerile locale ale Unilever? „Încercăm şi deocamdată şi reuşim să stabilizăm afacerea, în ciuda contextului general. Vânzările la îngheţată, de exemplu, au crescut. Oricum, e dificil să mai estimezi sau să prezici ceva”, se limitează Marc Desefans să declare.
În februarie 2009, Unilever a intrat pe piaţa îngheţatei, cu marca internaţionala Algida, şi a achiziţionat marca românească de îngheţată Napoca.
Din 1995, de când a intrat pe piaţa românească, Unilever a făcut aici investiţii de aproape 125 milioane euro.
Subsidiara locală a gigantului anglo-olandez din industria bunurilor de larg consum Unilever a raportat pe 2010 o cifră de afaceri de 757 milioane de lei (aprox. 173 mil. euro) şi o pierdere de 4,5 milioane de lei (aprox. un mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Portofoliul de mărci pe care Unilever le comercializează în ţară cuprinde branduri ca Dero, Omo, Coccolino, Cif, Domestos, Dove, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Lipton. Operaţiunile Unilever din zona de centru-sud a Europei sunt coordonate din România de către compania regională Unilever South-Central Europe (USCE). Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Moldova.
La nivel global, Unilever a înregistrat în prima jumătate a lui 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 4,1%, până la 22,8 miliarde euro. Anul trecut, veniturile companiei s-au ridicat la 44,3 miliarde euro.