Producătorul de bunuri de larg consum Unilever va transfera la Ploieşti două linii de producţie a margarinei, în urma închiderii fabricii pe care grupul anglo-olandez o deţine în localitatea Nelahozeves din Cehia. Noile linii vor fi operaţionale în prima parte a anului viitor, cea mai mare parte a producţiei urmând să fie exportată în Germania şi Europa Centrală.

“Cele două linii pentru producţia cuburilor de margarină vor mări cu peste 50% capacitatea instalată de producţie a margarinei de la fabrica din Ploiesti şi vor fi operaţionale în prima jumătate a anului 2010”, a declarat pentru capital.ro directorul de comunicare al Unilever South Central Europe, Florentin Scarlat.

Grupul anglo-olandez a mai transferat la Ploieşti, în 2007, producţia de margarină din Bulgaria. Astfel, unitatea produce margarină sub brandul Kaliakra, care este comercializată exclusiv pe piaţa bulgară.

Unilever  a intrat pe piaţa românească în 1995, odată cu achiziţia fabricii de detergenţi DeRo de la Ploieşti. În 2006 grupul a concentrat producţia din România pe platforma industrială de la Ploieşti, unde s-a construit o unitate de producţie a alimentelor pe terenul de lângă fabrica de detergenţi. Astfel, la Ploieşti, a fost transferată producţia de margarină  de la Târgu Mureş şi cea de sosuri şi baze pentru mâncăruri de la Otopeni, cele două unităţi fiind închise.

Unilever South Central Europe este compania regională a grupului, cu sediul la Bucureşti, care coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova şi Kosovo. 

Disponibilizări în Cehia

Unilever a anunţat săptămâna aceasta că va reduce gradual producţia de la fabrica de la Nelahozeves, aflată la 30 de kilometri de Praga, pe care o va închide în al doilea trimestru al anului viitor.

Producţia fabricii va fi relocată în mai multe unităţi ale grupului din Europa. În urma închiderii fabricii din Cehia, Unilever va disponibiliza 635 de angajaţi.

Unilever, al treilea mare producător de bunuri de larg consum pe plan mondial, a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 1,6 miliarde de euro, în scădere cu 31% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a grupului pe primele şase luni a fos de 20 de miliarde de euro, în creştere cu 0,1%.