Responsabilul pentru Europa al gigantului anglo-olandez din domeniul agroalimentar şi cel al cosmeticelor Unilever, Jan Zijderveld, a estimat - într-un articol publicat luni în cotidianul german Financial Times Deutschland - că ''sărăcia se va întoarce'' pe continent şi, prin urmare, vrea să-şi adapteze strategia, relatează AFP.
”Sărăcia revine în Europa”, a declarat Zijderveld, adăugând: ”Dacă un spaniol nu mai cheltuieşte în medie decât 17 euro la cumpărături, atunci nu-i voi mai propune o pungă de detergent care costă jumătate din bugetul său”.
Zijderveld spune că se inspiră acum în Europa din metodele folosite de Unilever în ţările asiatice în curs de dezvoltare, vânzând produse mai ieftine în ambalaje mai mici.
”În Indonezia, vindem pliculeţe individuale de şampon pentru 2-3 eurocenţi bucata şi cu toate acestea câştigăm bani”, a declarat responsabilul în Europa al unui grup care patronează mărci precum Dove (săpun), Magnum (îngheţată), Knorr (ingrediente pentru gătit) sau Cajoline (balsam).
Financial Times Deutschland aminteşte că Unilever a început de exemplu să vândă în Spania pungi mici de detergenţi care nu permiteau decât cinci spălări cu maşina.
Sursa: Agerpres