Unilever, cel de-al doilea mare producator mondial de produse de larg consum, a anuntat o scadere de 20% a profitului in cel de-al doilea trimestru al anului. Astfel, compania a raportat o scadere a profitului net pana la 909 milioane de euro, de la 1,14 miliare de euro in perioada similara a anului trecut. Analistii de pe piata preconizasera un profit de 914,5 milioane de dolari.
Compania si-a redus si targetul de vanzari pentru intregul an. Unilever are in plan, de asemenea, sa disponibilizeze 20.000 de angajati pana in 2010, mare parte in Europa, cat si vanzarea unor divizii pentru a contracara scaderea afacerilor.
Vanzarile companiei in cel de-al doilea trimestru din 2008 au scazut cu 1%, pana la 10,4 miliarde de euro.
Compania europeana a anuntat in ultimele saptamani vanzarea brandului de ulei Bertolli catre Sos Cuetara SA pentru 630 milioane de euro. De asemenea, a vandut si divizia de detergenti din America de Nord catre compania Vestar Capital Partners pentru 1,45 miliarde de dolari.
Sursa: Bloomberg