In cele sase luni de functionare, Bucuresti Mall a cucerit piata la toate capitolele: toate spatiile sunt inchiriate, vizitatorii dau buluc, iar vanzarile sunt peste asteptari. Directorul comercial, Ion Olteanu, declara ca lucrurile merg atat de bine, incat concernul – mama, Baiyndir Fiba Holdings, se grabeste sa deschida un centru geaman tot in Capitala, in zona Lujerului. Initial, investitorii turci planificasera sa construiasca un al doilea Mall in urmatorii 5-10 ani, acum insa anunta ca vor deja sa porneasca la treaba si sa-l finalizeze la sfarsitul anului viitor.
La aceasta data, Bucuresti Mall este cel mai eficient vad comercial din Capitala. In primele cinci luni de functionare, cifra totala a vanzarilor s-a ridicat la 40 milioane de dolari si se estimeaza ca in 2000 volumul acestora sa atinga 120 milioane de dolari. Potrivit declaratiilor directorului comercial, gradul de ocupare este de 94%. Contractele sunt de minimum cinci ani, dar exista si unele incheiate pe 20 de ani. Pana acum au fost refuzate peste 60 de cereri din partea unor firme care doreau sa-si expuna produsele in Mall, dar care aveau profiluri pentru care locurile au fost deja epuizate. Cum administratorii mall-ului tin ca destinatiile magazinelor sa respecte un plan de ansamblu cat mai armonios si cu o gama completa de produse si servicii, cei care se suprapuneau cu profilurile existente au fost lasati in asteptare. Selectia este riguroasa. Ultima venita in familia Bucuresti Mall este marca Marks&Spencer, cu un magazin de 1.000 mp.    
Bucuresti Mall s-a dovedit a fi o afacere inspirata. Modernitatea complexului si ambianta generala creata au atras pana acum circa trei milioane si jumatate de vizitatori. In acest an, se estimeaza ca peste sapte milioane de persoane ii vor trece pragul. Ion Olteanu, directorul comercial al companiei Bucuresti Mall, marturiseste ca succesul l-a asigurat alegerea ca public – tinta a categoriei de persoane cu venituri medii spre inalte: „Ne-am indreptat spre segmentul cu venituri medii, care a raspuns foarte bine si care ne-a confirmat ca ne-am orientat bine. Cumparatorii produselor din magazine apartin clasei mijlocii. Am avut o mare bucurie sa constatam ca si tinerii, chiar adolescentii, s-au aratat deosebit de receptivi, in mod special ei fiind clientii Clubului Internet, ai salilor de agrement (jocuri electronice, biliard) si al fast food-urilor de la etajul doi. Ne bucura o data-n plus pentru ca acestia sunt cumparatorii nostri de maine.”
Un atu al Mall-ului il reprezinta astfel melanjul de atractii pentru intreaga familie. De altfel, cel mai mare aflux de vizitatori se inregistreza in week-end (aproximativ 30.000-40.000 persoane/zi), atunci cand toti membrii familiei se pot reuni pentru a merge la cumparaturi. In incinta Mall-ului se afla supermarketul Gima (unde se gasesc in special produse alimentare), 93 de magazine cu profiluri diverse (de la confectii, incaltaminte pana la produse electronice, mic mobilier si bijuterii), reprezentante de marca ale unor firme romanesti sau straine, un etaj intreg cu fast food-uri, o cafenea si in viitor un restaurant pentru oamenii de afaceri. In plus, exista si loc de joaca pentru copii, agentie de schimb valutar si una de turism, curatatorie, farmacie si un magazin de animale de casa. La sfarsitul primaverii va fi dat in folosinta si cinematograful multiplex, cu zece sali si 2.000 de locuri. Administratorii Mall-ului au creat astfel toate tentatiile posibile pentru publicul – tinta vizat. In acest mod, intr-un perimetru unic se poate gasi orice isi poate dori un cumparator stilat care dispune si de bani.
Patronii Unirii au planuri ambitioase
De la sfarsitul anului trecut, complexul comercial Unirea are un nou actionar majoritar, SC Nova Trade SA, care isi propune sa investeasca in modernizarea complexului si sa realizeze automat o schimbare de imagine (din magazin universal, in shopping center). In prima etapa se are in vedere corpul central al cladirii, unde vor fi instalate lifturi si scari rulante noi, din ultima generatie produsa de firma Schidler. In plus, pentru fiecare etaj se vor investi circa 150.000-250.000 USD pentru a se crea un aspect mai placut si a se asigura noi standarde (gresie, tavan fals, aplice etc). Potrivit directorului comercial, Bogdan Antonescu, toate aceste lucrari vin la timp, caci din 1978, cand a fost data in folosinta cladirea, nu s-au realizat nici lucrarile curente de intretinere.
O data cu acestea proprietarii vor schimba si politica de administrare a spatiilor din corpul central. Jumatate din ele (circa 16.000 mp) vor fi inchiriate, in special catre reprezentante ale unor firme de marca. Pana acum, doar circa 15-20% erau disponibile pentru inchiriere, restul fiind rezervat pentru activitati proprii.
Scopul declarat al tuturor acestor transformari este de a cuceri publicul cu venituri mari, de la cinci la zece milioane lunar. Bogdan Antonescu, director comercial al magazinului Unirea, spera ca noua strategie de management sa aduca aici oamenii bogati, care sa cumpere marfuri de 5 milioane de lei la o singura vizita in magazin. Un argument forte in sprijinul acestei afirmatii este amplasarea ultracentrala si succesul de care se bucura supermarketul La Fourmi aflat la subsol si care atrage, in prezent, cumparatori cu venituri mari, precum si semnalele incurajatoare venite din partea unor potentiali chiriasi de lux. Bogdan Antonescu afirma ca nu vor fi neglijate nici segmentele de piata deja castigate, cu venituri mai mici (intre 1 si 5 milioane de lei lunar), carora le sunt destinate marfurile din standurile inchiriate din corpul Calarasi si cele care se vand prin magazinele proprii. Pana acum, Unirea a atras in special persoane cu venituri mici (72,2% cu salarii lunare intre 1-3 milioane si 27,8% intre 3-5 milioane de lei). Pe viitor, Unirea Shopping Center se vrea un centru comercial pentru toate categoriile sociale, pentru toate buzunarele.