Carlo Benetton, cel mai mic dintre fraţii care au creat marca italiană vestimentară „United Colors of Benetton”, a murit la 74 de ani, au informat marţi surse ale companiei.
Carlo Benetton a murit în locuinţa sa din Treviso, din nordul Italiei, după o lungă boală. Designerul italian era tată a patru copii. Împreună cu fraţii săi Luciano şi Gilberto, şi sora lor, Giuliana, Carlo Benetton a fondat marca, în 1965 la Ponzano Veneto, un orăşel din nordul ţării, axându-se iniţial pe pulovere. Ideea i-a venit fratelui cel mare, Luciano, şi foarte repede puloverele împletite în culori vii i-au sedus pe italieni.
Succesul firmei „United Colors of Benetton” a crescut devenind o marcă planetară între 1982 şi 2000, cu ajutorul campaniilor publicitare şoc ale fotografului Oliviero Toscani, precum cea în care o femeie de culoare alăptează la sânul ei un copil alb.
Benetton a încheiat anul 2017 cu o pierdere de 180 de milioane de euro, cea mai mare din istoria firmei, dar speră ca în 2019 să culeagă roadele noii sale strategii.
Conform Agerpres, Luciano Benetton explicase ziarului La Repubblica că asistă la o extindere dureroasă a 'United Colors of Benetton, subliniind că cel mai grav păcat a fost de a nu se mai limita doar la pulovere.
Trecând la diversificare şi la alte articole vestimentare, compania şi-a pierdut propriul ADN, asistând în paralel la intrarea pe piaţă a unor concurenţi redutabili ai aşa-numitului „fast fashion”, precum H&M, Zara, sau Uniqlo.