Afirmațiile cu privire la reușitele de a renunța la resursele rusești au fost făcute de comisarul european pentru energie, Kadri Simson, în cadrul unei conferințe de presă susținute în Norvegia pe 27 octombrie, a relatat serviciul de streaming al site-ului oficial al Comisiei Europene.
Norvegia trebuie să livreze un volum maxim posibil de aprovizionare cu combustibil pentru Uniunea Europeană
„În 2022, am reușit să înlocuim întregul volum de gaz pe care Rusia nu l-a mai furnizat cu furnizori alternativi”, a declarat Kadri Simson. Conform declarațiilor acestuia, Uniunea Europeană continuă să plătească sume emorne pentru livrări de gaz din alte surse.
Totodată, înșiși consumatorii de energie și multe alte companii se află sub o presiune enormă, a mai spus oficialul UE, precizând că, prin urmare, Norvegia trebuie să livreze un volum maxim posibil de aprovizionare cu combustibil pentru Uniunea Europeană.
Simson nu a dezvăluit nicio cifră cu privire la cantitatea de gaz pe care UE nu a primit-o din partea Federației Ruse în anul 2022. Cu toate acestea, livrările din Rusia către statele membre UE s-au ridicat anul trecut la 140 de miliarde de metri cubi.
Alimentarea cu gaze rusești către Europa a scăzut cu 47%
Rusia a redus alimentarea cu gaz către Europa cu 50 de miliarde de metri cubi. În ultimele patru-cinci luni, mia precis până la 1 octombrie, scăderea a fost de 47%. Potrivit presei din Rusia, șeful „Novatek” Leonid Mikhelson a declarat următoarele:
„În ultimele 4-5 luni, aprovizionarea Rusiei către Europa a scăzut cu aproape 50 de miliarde de metri cubi. Începând cu 1 octombrie, scăderea față de anul trecut a fost de 47 la sută. Aceste livrări au fost înlocuite aproape în întregime cu gaz natural lichefiat. Astfel, consumul european a crescut și el. Livrările suplimentare prin terminalele europene de regazeificare s-au ridicat la 43 de miliarde de metri cubi, din care 29 de miliarde de metri cubi au venit din Statele Unite”, a declarat Mikhelson în timpul discursului susținut în cadrul Forumului Economic Eurasiatic de la Verona.
Leonid Michelson a mai adăugat că volumul livrărilor către Coreea și Japonia au rămas aproximativ la nivelul din 2021, în timp ce livrările către China și India au scăzut cu 23% și, respectiv, 19%.