„Putem aproba fuziunea Fiat Chrysler și Peugeot SA, deoarece angajamentele lor vor facilita intrarea și extinderea de noi furnizori pe piața vehiculelor utilitare ușoare”, a declarat vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager. „Pe celelalte piețe pe care sunt activi cei doi producători de automobile, concurența nu își va pierde dinamica nici după fuziune.”
Grupul PSA, cu mărcile Opel, Peugeot, DS și Citroën, și grupul FCA au alcătuit aceste planuri de fuziune în decembrie 2019. Conform informațiilor anterioare, acestea ar trebui puse în aplicare până cel târziu la sfârșitul lunii martie a anului viitor.
Vânzări de 8,7 milioane vehicule pe an
Înainte de criza generată de pandemia de coronavirus, Fiat Chrysler și PSA au vândut împreună aproximativ 8,7 milioane de vehicule pe an și au avut o cifră de afaceri de 170 miliarde de euro.
Doar Volkswagen, Toyota și grupul franco-japonez Renault-Nissan au avut vânzări mai mari în 2019. Viitorul concern se va numi „Stellantis”, derivat din cuvântul latin pentru stea („Stella”). Totuși, numele mărcilor individuale precum Opel, Peugeot, Citroën, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Abarth sau Dodge ar trebui să existe în continuare, arată publicația germană sueddeutsche.de.
La mijlocul lunii iulie, sistemul european de supraveghere a competiției a inițiat o revizuire aprofundată a fuziunii, motivul acestei acțiuni fiind temerea că fuziunea ar fi putut restricționa concurența pe piața vehiculelor utilitare ușoare, cele cu o greutate totală de până la 3,5 tone. În multe țări, fie PSA, fie FCA este lider de piață în ceea ce privește vehiculele utilitare ușoare. Ca urmare a fuziunii, concurența dintre aceste două companii ar dispărea.
Angajamentele care trebuie respectate
În mod esențial, companiile trebuie să respecte două angajamente. Pe de o parte, urmează să fie extinsă o cooperare deja existentă între PSA și Toyota, conform căreia PSA produce vehicule comerciale ușoare pentru Toyota în scopul vânzării lor în UE.
Pe de altă parte, urmează să fie modificate contractele de reparații și întreținere ale PSA și FCA în atelierele lor. De exemplu, nu ar trebui să mai fie necesar să existe zone de recepție sau de așteptare rezervate vehiculelor comerciale FCA sau PSA. Ar trebui permisă și utilizarea instrumentelor celor doi producători pentru repararea vehiculelor comerciale ușoare ale altor mărci.