Uniunea Europeană va continua să exporte mașini cu motoare cu combustie, chiar dacă le va interzice din 2035
Comisarul european pentru Piața Internă, Thierry Breton, a cerut continuarea exportului de automobile echipate cu motoare cu ardere internă, cu toate că acestea vor fi interzise în blocul comunitar începând din 2035, informează France Presse.
”Chiar dacă Europa va interzice vânzările de automobile cu motoare cu combustie internă, alte ţări din lume vor continua să le utilizeze”, a declarat comisarul european pentru Piața Internă aflat într-o vizită în Lombardia, acolo unde se va întâlni cu reprezentanții industriei auto, dar și cu președintele Stellantis, John Elkann.
Ponderea automobilelor electrice se va limita la 12%
Comisarul european a mai declarat că în ceea ce privește Africa, ponderea automobilelor electrice va fi limitată la 12 procente în 2030, în timp ce aceasta va fi de 40% în Statele Unite ale Americii sau în India.
”Încurajez întregul ecosistem auto, pe de o parte să asigure tranziţia electrică astfel încât să fie pregătit pentru 2035 în UE, dar şi pentru a continua să exporte vehicule cu motoare cu combustie sau hibride în ţările care vor mai avea încă nevoie timp de mai mulţi ani sau decenii”, mai spune Thierry Breton.
Thierry Breton le-a recomandat constructorilor auto ”să nu uite că vocaţia lor este să deservească piaţa mondială şi să aibă grijă de întregul ecosistem industrial”, adăugând că ”marii producători auto să îşi înţeleagă responsabilităţile şi să continue să producă în Europa motoare cu ardere internă pentru restul lumii, în loc să îşi mute producţia”.
Impactul social al tranziției ecologice
De-a lungul timpului, constructorii europeni de automobile au atras atenția asupra impactului social al tranziției ecologice, spunând, de asemenea, că acest lucru ar duce la închiderea unor uzine și la eliminarea locurilor de muncă.
Pe lângă obiectivul ca toate automobilele noi vândute în 2035 să fie modele electrice, Comisia Europeană ar urma să prezinte în lunile următoare o propunere pentru o înăsprire a reglementărilor cu privire la emisiile poluante ale automobilelor, adică noile norme Euro 7, care ar urma să se aplice din 2025.
Pentru Thierry Breton aceste noi norme Euro 7, care vor fi printre cele mai stricte din lume, vor oferi constructorilor europeni un avantaj concurenţial.
„Acest savoir-faire le va permite să fie mai competitivi decât alţii pe piaţa mondială a vehiculelor cu motoare termice sau hibride datorită emisiilor foarte reduse de CO2 şi poluanţi”, mai spune comisarul european pentru Piața Internă, Thierry Breton.