Universitățile particulare din România se diferențiază între ele prin mai multe aspecte pe care unele chiar le promovează în încercarea de a atrage un număr mai mare de cursanți. Un exemplu concret vine de la Universitatea Româno-Americană (URA), care are planuri mari când vine vorba de ”diferențiere”.
”Ne dorim să ne extindem. Există două idei oarecum complementare. Trebuie să reușim să ne diferențiem suficient de ceilalți”, spune Ovidiu Folcuț, rectorul URA. Mai concret, acesta a explicat că urmărește înființarea unei zone ”antreprenoriale” în cadrul Universității, care să asigure niște venituri suplimentare segmentului academic.
”Să începem să depindem din ce în ce mai puțin de veniturile din taxe. Banii pot veni dintr-o zonă antreprenorială, care are ca principal obiectiv crearea unor start-up-uri, un soi de incubatoare de afaceri, dar la o scară foarte mare. Să se dea posibilitatea tinerilor să privească și din perspectiva de angajator, nu doar de angajat”, detaliază Folcuț.
Altfel spus, vor fi create niște incubatoare care să pună pe picioare business-uri reale. Mai ales că în prezent zona financiar-bancară nu mai este la fel de căutată ca în anii trecuți din cauza instabilității economice. Și atunci, o inițiativă de acest gen vine să completeze anumite aspecte din această zonă.
”Le oferim consultanța necesară, spațiul necesar, poate chiar și o parte din capital la început. Iar după doi-trei ani noi ieșim din zona respectivă, îi lăsăm singuri și ne recuperăm investiția”, mai spune rectorul URA.
A doua zonă din care pot veni din ce în ce mai mulți bani este, potrivit acestuia, zona de cercetare. Aici, cele mai mari investiții sunt probabil în zona resurselor umane pentru că ”cercetătorii” nu sunt ușor de găsit.
”Ceea ce nu cred ca s-a exploatat destul de bine în România este cercetarea pentru business. Discutăm acest lucru cu oameni care nu doar că reprezintă business-uri, ci au venit chiar alături de noi și au încercat să aducă plusul de experiență practică”, mai spune Ovidiu Folcuț.
Mai departe, cum vor fi concretizate aceste planuri, rămâne de văzut. Cert este că vor fi puse în practică – ”e doar o chestiune de timp” -, cu tot ce înseamnă sedii noi și parteneri potriviți din zona de business.