Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România, (UNTRR), organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală fondată în 1990 care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, atenţionează asupra unor noi nereguli în funcţionarea pieţei petroliştilor: oficialii Uniunii consideră că OMV PETROM scumpeşte carburanţii, din nou, pentru a-şi acoperi costurile din amenda cu care a fost sancţionată de Consiliul Concurenţei (CC).
În data de 10.01.2012, Consiliul Concurenţei a anunţat în mod oficial amendarea unor importante companii petroliere din România pentru o înţelegere neregulamentară între acestea, al cărei iniţiator a fost OMV PETROM, privind scumpirea unui sortiment de combustibil. După doar două zile OMV Petrom a majorat preţurile carburanţilor la toate sortimentele cu nouă bani pe litru. Conform UNTRR, de la începutul acestui an, în mai puţin de o lună, compania OMV PETROM a majorat preţul motorinei de trei ori, ajungându-se la o creştere totala de 26 de bani/litru. Din creşterea totală de 26 bani/litru motorină, se poate justifica numai o majorare de 8 bani/litru urmare creșterii accizelor începând de la 01.01.2012, conform unei analizei a transportatorilor.
UNTRR menționează într-un comunicat că, „în condiţiile în care preţul petrolului pe piaţa internaţională este stabil, considerăm că diferenţa de 16 bani/litru reprezintă o creştere nejustificată şi abuzivă a preţului motorinei, prin care compania OMV PETROM transferă asupra transportatorilor amenda care i-a fost aplicată de Consiliul Concurenţei – acesta fiind singura explicatie posibila a acestei majorari. De asemenea, ca lider pe piaţa carburanţilor, OMV PETROM influenţează comportamentul celorlalţi actori importanţi de pe această piaţă precum ROMPETROL şi LUKOIL, care la rândul lor au crescut nejustificat preţul motorinei cu până la 17 bani/litru în acest an.
Atragem atenţia asupra impactului negativ în lanţ pe care distorsiunile de pe piaţa carburanţilor îl exercită asupra funcţionării celorlalte sectoare ale economiei naţionale, începând cu transporturile rutiere, continuând cu toate celelalte sectoare pe care acestea le deservesc, până la preţul final al produselor de pe raft.”