Amenda a fost aplicată de Ofgem , autoritatea de reglementare din domeniu, după ce compania încărca în mod frecvent facturile cu servicii inexistente sau ilegale.
E.On şi-a cerut scuze faţă de clienţi şi a recunoscut că nu este prima dată când face astfel de greşeli. În noiembrie 2012, compania a plătit o amendă de 1,7 milioane de lire sterline pentru aceleaşi greşeli.
"Este de-a dreptul inacceptabil ca E.On să nu asigure protecţia noilor clienţi, iar abaterile repetate motivează stabilirea acestei amenzi uriaşe", a declarat Sarah Harrison, reprezentantul Ofgem.
Circa 48.000 de clienţi au fost afectaţi de încărcarea facturilor. Mulţi dintre aceştia erau în plin proces de schimbare a furnizorului, după ce E.On a anunţat creşterea preţurilor în ianuarie 2013 şi ianuarie 2014. Dar în acelaşi timp facturile lor erau umflate fără nicio motivaţie.
Altora li s-a impus să plătească sume mari pentru debranşarea de la reţeaua E.On, deşi legea britanică permite schimbarea furnizorului de energie fără plata unor taxe de reziliere în cazul unor creşteri de tarif.